لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح ناشناس حدود ۱۰مسافر را در غزنی ربودند


پولیس غزنی می‌گوید که عملیات نجات ربوده‌شدگان آغاز شده است
پولیس غزنی می‌گوید که عملیات نجات ربوده‌شدگان آغاز شده است

مقامات امنیتی در ولایت غزنی گفته اند که افراد مسلح ناشناس، مسافرین دو موتر تیز رفتار را در ساحه میختۀ ولسوالی قره‌باغ این ولایت با خود برده اند.

این رویداد حوالی ساعت ده صبح امروز زمانی رخ داده است که این حدود ده مسافر از ولسوالی قره‌باغ به سوی مرکز شهر غزنی در حرکت بودند.

فهیم امرخیل، سخنگوی پولیس غزنی دراین باره به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت "حدود ده مسافر که زنان و اطفال نیز شامل آنان بودند، صبح امروز توسط افراد مسلح ناشناس که هنوز هویت شان مشخص نشده در ساحه میخته ولسوالی قره باغ ربوده شدند".

سخنگوی پولیس غزنی افزود که ربایندگان مسلح هم اکنون این افراد را در ساحه سیاه کوه منتقل کرده اند و نیروهای امنیتی عملیات نجات آنها را آغاز کرده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. پولیس غزنی به این باور است که ممکن طالبان در این آدم‌ربایی دست نداشته باشند و احتمالأ افرادی مسلح اند که به دنبال تفرقه‌افگنی بین اقوام ساکن در ولایت غزنی می‌باشند.

در سال‌جاری خورشیدی این نخستین‌بار است که حدود افراد ملکی در غزنی توسط افراد مسلح ناشناس ربوده می‌شوند.

در دو سال اخیر ربوده‌شدن افراد ملکی و مسافرین از مسیر شاهراه کابل –کندهار توسط افراد مسلح وابسته به گروه‌های هراس‌افگن سبب اعتراضات گسترده باشندگان غزنی و مسافرین این شاهراه شده بود.

غزنی از ولایات ناآرام افغانستان است که گروه‌های هراس‌افگن به شمول مرکز در ولسوالی‌های مختلف آن حضور دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG