لینک های دسترسی

Breaking News

سایه سیاست در جشنوارۀ جوایز آسکار


در این جشنواره صد ها هنر پیشه اشتراک کرده اند
در این جشنواره صد ها هنر پیشه اشتراک کرده اند

بر خلاف گذشته، سوال عمدۀ در جشنواره امسال این نیست که کی ها برندۀ جوایز آسکار خواهند شد، بلکه سوال اصلی این است برگزاری این جشنواره تا چه اندازه متاثر از سیاست خواهد بود.

جشنوارۀ جوایز آسکار در شهر لاس انجلس آغاز شده و صد ها هنرپیشۀ سینما، تلویزیون، سرمایه داران و شخصیت های سرشناس در این محفل اشتراک کرده اند.

این در حالیست که شماری ازهنرپیشه های معروف سینمای هالییود قبلاً در مورد مهاجرت، حقوق مدنی و دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اظهارات و احساسات شدید شان را بیان داشته اند.

با آنهم هنر پیشه ها، کارگردانان، فلم سازان، فلمنامه نویسان، وایراستاران و سایر افرادیکه تهیه فلم همکاری دارند در انتظار دریافت جوایز خواهند بود.

فلم " له له لند" در ۱۴بخش نامزد شده و گمان میرود که برندۀ جوایز زیادی شود. این فلم حاوی احساسات قوی بوده و پر عاطفی ترین فلم خوانده شده است. نقش های مرکزی را در این فلم راین گوسلنگ و ایما ستون بازی کرده اند. این اولین فلم موزیکال پس از سال ۲۰۰۳ خواهد بود که برندۀ بهترین فلم میشود. در سال ۲۰۰۳ فلم موزیکال شیکاگو برندۀ جایزۀ بهترین فلم شده بود.

فلم دیگری که توقع میرود جوایز زیادی را نصیب شود، مون لایت است. این فلم در هفت بخش نامزد شده و از فلم های هدین فیگور و فلم عشقی لاین به هنرنمایی دیو پتیل هنرپیشه هندی سبقت دارد.

سایر فلم های که توانستن اند برای بهترین فلم نامزد شوند، فلم عملی ارایول، فلم فینسس، هکسا ریج، هیل اور های واتر و منچستر آف دی سی است.

با آنهم هالییود فراتر از ساخت فلم را در ذهن دارد. پس از انتقاد شدید بر انتخاب دونالد ترمپ منحیث رئیس جمهور ایالات متحده، برخی از هنرپیشه، موقف شدید جمهوریخواهان را پیرامون مهاجرت، حقوق مدنی و رسانه ها، محکوم کردند.

اصغر فرهادی، کارگردان فلم ایرانی سیلزمن یا فروشنده که در بخش فلم های خارجی نامزد شده است، به دلیل منع مسافرت اتباع هفت کشور عمداً مسلمان به ایالات متحده، مراسم اهدای جوایز را تحریم کرد. او روز جمعه آنچه را محکوم کرد که آنرا "فضای تعصب و ملی گرایی در ایالات متحده و جاهای دیگر خواند."

اضغر فرهادی، کارگردان ایرانی در این جشنواره اشتراک نکرده است
اضغر فرهادی، کارگردان ایرانی در این جشنواره اشتراک نکرده است

جیمی کیمیل، میزبان این جشنواره، گفته است که او بسیار سیاسی صحبت نخواهد کرد. اما در مراسم اکادمی اوادرز صحبت های سیاسی وجود خواهد داشت.

نامزدان بهترین هنرپیشه مرد:

کیسی افلک در فلم منچستر بای دی سی

دنزل واشنگتن در فلم فنسس

رای گوسلن در فلم له له لند

ویگو مورتینسن در فلم کپتان فنتستک

اندریو گارفیلد در فلم هکسا ریدج

نامزدان بهترین هنرپیشه زن:

ایزابیل هارپیر در فلم ایلی

رات نیگه در فلم لوفنگ

ناتالی پورتمن در فلم جکی

ایما ستون در فلم له له لند

مرلی ستریپ در فلم فلورنس فوستر جینکینس

نامزد بهترین فلم به زبان خارجی:

لند آف ماین ساخت دنمارک

ای من کالد اوف ساخت سویدن

دی سیلزمن ساخت ایران

تانا ساخت آسترالیا

تونی اردمن ساخت آلمان

XS
SM
MD
LG