لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تقاضاها برای تحقیقات در مورد منشا کروناویروس


در حالیکه تقاضا برای تحقیقات مستقل بین‌المللی در مورد منشا کروناویروس روبه افزایش است، چین روز دوشنبه ۱۸ می (۲۹ثور) گفت که چنین اقدام پیش از وقت است.

اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌ای خواسته است تا چگونگی بروز همه‌گیری کروناویروس و واکنش‌ها پس از شیوع آن بررسی شود.

انتظار می‌رود که قطعنامۀ اتحادیۀ اروپا در جلسۀ این هفتۀ سازمان جهانی صحت حمایت گسترده‌ای را به خود جلب کند.

آسترالیا حامی سرسخت چنین تحقیقات است. ماریس پین، وزیر خارجۀ آسترالیا گفته است که کشورش خواستار تحقیقات بی طرف، مستقل و جامع بوده و در اجلاس سازمان جهانی صحت حمایت گستردۀ خود را از آن اعلام خواهد کرد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان، ولایت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد. تا حال بیش از چهار میلیون و ۷۴۴ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۳۱۶ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

اکثر کشورهای جهان محدودیت‌های گشت وگذار را وضع کرده و تدابیر شدید محافظتی را اتخاذ کرده‌اند. شیوع این ویروس خسارات سنگینی را بر اقتصاد کشورها وارد کرده است.

اکنون جهان در تلاش است تا تدریجاً محدودیت‌ها را کاهش داده و فعالیت‌های اقتصادی را از سر بگیرند. با کاهش میزان ابتلا به کروناویروس در جهان به ویژه در کشورهای اروپایی، سران کشورها در پی تسهیل و رفع برخی محدودیت‌ها اند.

بلجیم روز دوشنبه ۱۸ می بازارها و موزیم‌ها را دوباره اجازهٔ فعالیت داده و شاگردان نیز به مکاتب برگشتند.

باوجودیکه محدودیت‌های مسافرتی بین‌المللی هنوز هم پابرجا است، برخی از اماکن توریستی از جمله اکروپلیس در شهر آتن یونان و کلیسای سنت پیتر در واتیکان به روی گردشگران باز شده است.

پس از ده هفته قرنطین در ایتالیا، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و می‌خانه‌ها بازگشایی شده است. ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که نخستین واقعه کروناویروس به تاریخ ۲۱ فبروری سال روان در آن ثبت شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح دوشنبه ۱۸ می (۲۹ ثور) بیش از ۲۲۵ هزار نفر در ایتالیا به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۳۲ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG