لینک های دسترسی

Breaking News

قوماندان امنیه ارزگان در حمله انتحاری کشته شد


مطیع الله خان پیش از این مسوول امنیت شاهراه کندهار - ارزگان بود
مطیع الله خان پیش از این مسوول امنیت شاهراه کندهار - ارزگان بود

جنرال مطیع الله قوماندان امنیه ارزگان روز گذشته در یک حملۀ انتحاری در کابل کشته شد، کسی که به مخالف سرسخت طالبان و به عنوان قوماندان مقتدر در جنوب افغانستان شهرت داشت.

دوست محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان ضمن تایید کشته شدن جنرال مطیع الله گفت که وی به خاطر پیشبرد برخی امور رسمی به کابل رفته بود.

جنرال مطیع الله خان پیش از این نیز چندین بار مورد حملات طالبان قرار گرفته بود، اما از آن حملات جان سالم به در برده بود. مسوولیت کشته شدن مطیع الله را طالبان به دوش گرفته اند.

پیشتر از مطیع الله، کاکایش جان محمد خان که مشاور حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان بود در کابل کشته شد.

مطیع الله خان پوپلزایی به خاطر روابطی که با خانوادۀ رئیس جمهور حامد کرزی داشت، بر علاوۀ موقف نظامی یکی از بزرگان قومی نیز بود.

حاجی خدای رحم، کاکای مطیع الله به صدای امریکا گفت که خانوادۀ وی برای تحکیم نظام در افغانستان قربانی زیاد داده و هنوز هم برای پاسبانی از کشورشان به دادن قربانی های بیشتری آماده است.

از سوی دیگر به باور عبیدالله بارکزی رئیس کمیسیون سمع شکایات ولسی جرگه، نبود مطیع الله خلای بزرگی را در تامین امنیت ارزگان ایجاد خواهد کرد. او گفت که پس از مرگ جان محمد خان، جنرال مطیع الله شخص مهمی بود که بر وی حساب می شد.

لطف الله لطیف باشندۀ ترینکوت مرکز ارزگان و یکی از فعالان مدنی آن ولایت به صدای امریکا گفت "زمانیکه مطیع خان مسوول امنیت شاهراه کندهار – ارزگان بود، مخالفان مسلح دولت هیچگاهی نتوانستند تهدید امنیتی را متوجه این شاهراه سازند".

زمانیکه نیرو های آسترالیایی و هالندی ماموریت نظامی شان را در ارزگان آغاز کردند، مطیع الله خان به صفت مسوول امنیت کاروان های اکمالاتی آنان ایفای وظیفه می کرد و به باور برخی ها از این طریق پول فراوانی اندوخته بود.

XS
SM
MD
LG