لینک های دسترسی

Breaking News

والی ارزگان: طالبان با حمله بر نیروهای افغان آتش‌بس را نقض کردند 


والی ارزگان می‌گوید که گروه طالبان در دو موقعیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را هدف حمله قرار داده و آتش‌بس سه روزه را نقض کرده اند.

محمد عمر شیرزاد در یک پیام ویدیویی گفته است که گروه طالبان در شاهراه قندهار-ارزگان بر قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان حمله کرده اند که سبب وارد شدن تلفات به این نیروها شده است.

آقای شیرزاد افزود که این گروه ضمناً بر پایگاه "شهید امرالله" حملهٔ را راه اندازی کردند که در نتیجهٔ آن یک تن از منسوبین امنیتی افغان کشته و یک نفر دیگر شان زخمی شده است.

والی ارزگان افزود: "این نقض آشکار آتش‌بس از جانب طالبان است. این بینانگر آن است که طالبان هیچ زمانی بر تعهدات‌شان عمل نکرده اند و همیشه وعده‌ها و تعهدات شان را شکسته اند."

او علاوه کرد که حملات اخیر طالبان در این ولایت نشان می‌دهد که رهبری این گروه بر جنگجویان شان کنترول ندارند.

گروه طالبان تا اکنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

این گروه در روز‌های عید، آتش‌بس سه روزه را اعلام کردند. به دنبال آن حکومت افغانستان نیز به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا در جریان این سه روز آتش‌بس را رعایت کنند.

مقامات افغان و امریکایی خواهان تمدید این آتش‌بس سه روزه اند، اما محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به صدای امریکا گفت که آتش‌بس را تمدید نخواهند کرد.

مقامات افغان در گذشته گفته بودند که رهبران طالبان هراس دارند که در صورت آتش‌بس دایمی شماری از جنگجویان این گروه از جنگ دست کشیده و به خانه‌هایشان بر خواهند گشت.

XS
SM
MD
LG