لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده ستراتیژی سه بخشی همزمان در قبال افغانستان و پاکستان دارد


ایالات متحده ستراتیژی سه بخشی همزمان در قبال افغانستان و پاکستان دارد
ایالات متحده ستراتیژی سه بخشی همزمان در قبال افغانستان و پاکستان دارد

هلری کلنتن، وزیرخارجه ایالات متحده که به تازگی ازسفر افغانستان و پاکستان به کشورش برگشته است درجلسه استماعیه کمیته روابط خارجی کانگرس این کشور درمورد روابط پالیسی ایالات متحده درپرتو خروج عساکر ایالات متحده از افغانستان تا ختم سال ۲۰۱۴ با افغانستان وپاکستان صحبت کرد.

خانم کلنتن گفت بسیاری از موفقیت های ما علیه القاعده بدون حضور در افغانستان وهمکاری نزدیک با پاکستان ممکن نمی بود.

وزیرخارجه ایالات متحده به موثریت مساعی امریکا اشاره کرده گفت درحالی که افغانستان با مشکل خشکسالی وکمبود مواد غذایی مواجه است، مساعی ما در رونق دادن اقتصاد وسطح زندگی مردم نقش داشته است.

اما وی از دشواری کار با افغانستان نیز صحبت کرد "من اولین کسی خواهم بود که اذعان می کنم که کار با شرکای افغان و پاکستانی همواره آسان نیست.اما این روابط علائق امنیت ملی ایالات متحده را به پیش می برد. دوری جستن از این روابط به این علائق صدمه می رساند."

خانم کلتن به دیدار اخیر خویش از کابل و اسلام آباد اشاره کرده گفت در سفر به افغانستان و پاکستان او بر طرح سه فقره ای ایالات متحده درقبال افغانستان و پاکستان تاکید کرد.

او گفت جنگ، مذاکره، و ظرفیت سازی است "ستراتژی سه بخشی" ما درقبال افغانستان و پاکستان است.

کلنتن گفت دنبال نمودن هر سه بخش این ستراتژی در عین زمان درحالیکه دو جانب را تقویت می کند، فرصت موفقیت برای هر سه شریک را درحجم زیادی با همکاری های قوی حکومات پاکستان، افغانستان، و ایالات متحده افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG