لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا کمک جدید تسلیحاتی ۱.۱ میلیارد دالری به اوکراین را اعلام کرد 


ایالات متحده امروز ۲۸ سپتمبر (ششم میزان) به منظور تقویت نیروهای اوکراینی، بستهٔ جدید تسلیحاتی به ارزش ۱.۱ میلیارد دالر را اعلام کرد.

بر اساس بیانیهٔ وزارت دفاع امریکا،‌در این بستهٔ تسلیحاتی،‌ اقلام نظامی، به شمول سیستم میزایل‌های همراس، رادار و وسایط زرهی موجود است.

پنتاگون گفته است که این بستهٔ تسلیحاتی، سرمایه‌گذاری چندین ساله در قابلیت‌های مهم برای تقویت پایدار نیروهای مسلح اوکراین در حالی است که آنان به جنگ در مقابل تهاجم روسیه ادامه می‌دهند.

به این حساب، مجموع کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین از آغاز تهاجم روسیه بر این کشور به تاریخ ۲۴ فبروری سال جاری به اینسو، به ۱۶.۲ میلیارد دالر رسید.

وزارت دفاع امریکا گفته است که در این بسته، ۱۸ سیستم میزایل‌های همراس شامل است؛ سیستمی که هدف بسیار دقیق دارد و نیروهای اوکراینی از آن از ماه جون به اینسو به گونهٔ‌ موثر استفاده کرده و ذخایر سلاح و مراکز سوق و ادارهٔ نیروهای روسی را هدف قرار داده اند.

در این بسته، ۱۵۰ واسطهٔ زرهی، ۱۵۰ واسطهٔ انتقال تسلیحات، موتر‌های باربری،‌ تریلر و سیستم‌های ضد طیاره‌های بی‌سرنشین شامل است؛ سیستمی که نیروهای اوکراینی را قادر خواهد ساخت طیاره‌های بی‌سرنشین ساخت ایران نیروهای روسی را هدف قرار دهد.

نیروهای روسی در این اواخر از این نوع طیاره‌ها در میدان جنگ بیشتر استفاده می‌کنند.

اردوی اوکراین ماه گذشته برای اولین بار مدعی شد که با یک طیاره بی سرنشین انتحاری ساخت ایران که توسط روسیه استفاده می شد، در میدان نبرد مواجه شده است.

استخبارات ایالات متحده در ماه جولای هشدار داد که تهران قصد دارد درون‌های حامل مواد انفجاری را به مسکو بفرستد. ایران ابتدا این موضوع را رد کرد، اما فرمانده سپاه پاسداران ایران گفته است که افتخار می‌کند که توان تسلیح قدرت های برتر جهان را دارد.

XS
SM
MD
LG