لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا دو میلیون دالر دیگر برای رسیدگی به سیلاب‌زدگان پاکستان کمک می‌کند


سفارت ایالات متحده در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، از کمک جدید دومیلیون دالری به سیلاب‌زدگان پاکستان خبر داد.

این سفارت ناوقت دوشنبه ۱۹ سپتمبر (۲۸ سنبله) گفت که این پول در اختیار کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان قرار می‌گیرد و از طریق این سازمان به مصرف خواهد رسید.

کمینشری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از این کمک بشردوستانۀ ایالات متحده استقبال کرده و گفته است که این پول برای رسیدگی به سیلاب‌زدگان و در بخش‌های بازسازی زیربناها، به شمول مکاتب، شفاخانه‌ها و کمپ‌های مهاجرین، اختصاص خواهد یافت.

سیلاب‌های موسمی اخیر، جان ۱۵۴۵ نفر، به شمول ۵۵۲ کودک را در پاکستان گرفته، ۳۳ میلیون جمعیت آن کشور را متاثر کرده و میلیون‌ها هکتار زمین را زیر آب کرده است.

این ادارۀ ملل متحد اضافه کرده است که از این کمک‌ بشردوستانه، مهاجرین افغان که در پاکستان به سر می‌برند و در سیلاب‌های اخیر متاثر شده اند، نیز مستفید خواهند شد.

در خبرنامه‌ٔ کمینشری عالی ملل متحد در امور پناهندگان آمده است که در حال حاضر، ملل متحد مصروف توزیع کمک‌های نجات‌دهنده به پناهجویان افغان و شهروندان پاکستان در ایالت خیبر پشتونخوا و بلوچستان است.

بر اساس گزارش بخش دیوۀ صدای امریکا، ایالات متحده تا کنون بیش از پنج میلیون دالر برای رسیدگی به سیلاب‌زدگان پاکستان کمک کرده است.

اخیراً کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفته بود که در کنار شهروندان پاکستان، بیش از ۴۲۰هزار مهاجر افغان در مناطق آسیب‌دیدۀ سیلاب‌ها در آن کشور زندگی می‌کنند که به کمک‌های فوری نیاز دارند.

به گفتۀ ملل متحد، این مهاجرین افغان در بخش‌های خیبر پشتونخوا، ایالت سند و ایالت بلوچستان پاکستان زندگی می‌کنند. بر اساس معلومات کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، ۱.۳ میلیون مهاجر افغان از چهار دهه به این‌سو در پاکستان زندگی می‌کنند.

پیش از این، مهاجرین افغان سیلاب‌زده در پاکستان شکایت کرده بودند که با آنان هیچ گونه کمی صورت نگرفته و در وضعیت بسیار بد به سر می‌برند.

سازمان ملل متحد و حکومت پاکستان خواستار کمک ۱۶۰ میلیون دالری برای رسیدگی به سیلاب‌زدگان در آن کشور شده اند.

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد در پیام ویدیویی گفته بود که درخواست فوری ملل متحد، برای ۵.۲ میلیون قربانی سیلاب در پاکستان غذا، آب آشامیدنی، آموزش اضطراری، حفاظت و حمایت صحی فراهم خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG