لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا، نیرو های تازه دم به سوریه میفرستد


نیرو های امریکایی در سوریه، حیثیت مشاورین نظامی و آموزش دهنده ها را دارند
نیرو های امریکایی در سوریه، حیثیت مشاورین نظامی و آموزش دهنده ها را دارند

ایالات متحده امریکا ۲۰۰ سرباز دیگر به سوریه اعزام میکند. اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده امریکا دیروز گفت که نیروهای تازه در بیرون راندن تندروان گروه داعش از شهر رقه کمک خواهند کرد.

آقای کارتر گفته است که در میان این دوصد نفر، مربیون نیروهای ویژه، مشاوران و تیم خنثی سازی مواد انفجاری شامل خواهند بود. این در حالیست که سه صد منسوب نیروی ویژه امریکایی از قبل در سوریه حضور دارد.

اشتن کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده، امروز برای گفتگو با رهبران عراقی در مورد عملیات نظامی به حمایت ایالات متحده در برابرگروه داعش درموصل ، وارد بغداد شد.

نیروهای عراقی، با حمایت یک ائتلاف به رهبری ایالات متحده مدت هشت هفته درحال مبارزه با گروه داعش در موصل بوده که حدود یک برچهارم شهر را دوباره بدست آورده اند، اما هنوز هم با حملات متقابل تندروان روبرو میباشند.

تندروان گروه دولت اسلامی دیروز یک بار دیگر وارد شهر تاریخی پالمیرا یا تدمیر در سوریه شدند. گروه دولت اسلامی قبلاً نیز این شهر را تصرف کرده بودند اما در ماه مارچ توسط نیروهای سوریه از آنجا بیرون رانده شدند.

با آنهم گروه ناظر حقوق بشر سوری مستقر در لندن میگوید که حملات هوایی قوای روسی باعث شد تا تندروان گروه داعش امروز باردیگر از شهر تاریخی پالمیرا بیرون شوند.

یونسکو از بابت صدمه دیدن بقایای ارزشمند فرهنگی شهر باستانی پالمیرا (تدمیر) نگران است
یونسکو از بابت صدمه دیدن بقایای ارزشمند فرهنگی شهر باستانی پالمیرا (تدمیر) نگران است

اسوشیتدپرس به نقل از اسامه الخطیب، مسوول شبکۀ فعالین گزارش می دهد که تعدادی از سربازان و نزدیک به ۱۲۰ خانواده که نمی توانند از ساحه فرار کنند، در شهر باقیمانده اند.

گزارش ها از درگیری شدید در داخل شهر حاکیست. به گفتۀ الخطیب به استثنای یک دهلیز خروجی در غرب، هیچ راه دیگری برای فرار از پلمیرا وجود ندارد.

وزارت دفاع روسیه گفته که نیرو های حکومتی سوریه با حمایت فعال هوایی روسیه شب هنگام تمام حملات تروریستی بر پالمیرا را دفع کرده اند.

به اساس معلومات این وزارت، طیاره‌های روسی ۶۴ حمله را در جریان عملیات، انجام داده و در این جریان بیش از ۳۰۰ تندرو مسلح کشته شده است.

اما وزیر دفاع ایالات متحده دیروز در بحرین گفت که روسیه فقط جنگ داخلی در سوریه را مشتعل ساخته و باعث گسترش رنج مردم سوریه شده است.

XS
SM
MD
LG