لینک های دسترسی

Breaking News

تنش با ایران: بم‌افگن امریکایی بر فراز شرق میانه پرواز کرد 


در حالی که تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران بالا گرفته است، اردوی امریکا تصاویر یک بم‌افگن نوع بی‌ـ‌۵۲ را نشر کرد که بر فراز شرق میانه سوخت‌گیری می‌کند.

این در حالی است که ایران در روزهای اخیر در تلاش برای فشار آوردن بر جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده پیرامون حل توافقنامهٔ هسته‌ای این کشور، تمرینات نظامی خویش را افزایش داده است.

در حدود دو هفته پیش، قوماندانی مرکزی ایالات متحده در شرق میانه پس از پرواز دو بم‌افگن بی‌ـ‌۵۲ بر فراز خلیج فارس با نشر بیانیه‌ای گفت که هدف از اعزام این دو بم افگن، تاکید بر تعهد امریکا به امنیت منطقه بوده و نیز توانایی منحصر به فرد نظامی امریکا را نشان می‌دهد که در فرصت کوتاه می‌تواند نیروی رزمی خود را در هر جایی که خواسته باشد پیاده کند.

این پایگاه نظامی امریکا در مورد پرواز تازهٔ این بم‌افگن معلومات بیشتر ارایه نکرده، اما گفته است که نیروهای هوایی ایالات متحده دومین گزمهٔ‌ سال ۲۰۲۱ را در شرق میانه انجام دادند که بخشی از اقدامات دفاعی این قوماندانی است.

ایران دو روز پیش ادعا کرد که در جریان تمرینات نظامی، طیاره‌های بی سرنشین ساخت این کشور و میزایل های بالستیکی زمین به زمین را آزمایش کرده است.

کشورهای غربی برنامه راکتی و میزایل‌های بالستیکی ایران را به عنوان تهدید نظامی متداوم به ثبات منطقه می‌دانند.

تنش بین تهران و واشنگتن پس از آن شدت گرفت که دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و سپس تمام تحریم‌های اقتصادی بر این کشور را از سرگرفت.

این تنش‌ها پس از آن اوج گرفت که قاسم سلیمانی، قوماندان پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در یک حملهٔ هوایی نیروهای امریکایی در عراق کشته شد.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا گفته است که اگر ایران به اجرای دقیق توافقنامۀ هسته‌ای بازگردد، امریکا نیز به عنوان نقطه‌‌ای برای شروع مذاکرات بعدی، برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، به آن ملحق می‌شود.

XS
SM
MD
LG