لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده سه شهروند و ۶۴ شرکت بلغاریایی را تحریم کرد


ایالات متحده روز چهارشنبه دوم جون (۱۲ جوزا) سه شهروند بلغاریا و ۶۴ شرکت تحت مدیریت آنان را به فساد گسترده در کشورهای اروپایی متهم و تحریم کرد.

وزارت مالیه امریكا در بیانیه ای گفته است كه این تحریم بزرگترین اقدام در مقابل اختلاس و سواستفادهٔ مالی تاکنون بوده است.

در بیانیه‌ای وزارت مالیه آمده است که این وزارت وسیل کروموف بوژکوف، تاجر و متنفذ سیاسی را تحریم کرده و او را به برنامه‌ریزی یک چینل نفوذی در دولت بلغاریا برای رهبران روسی متهم می‌کند.

افزون بر او، تحریم هایی علیه دیلن سلاوچف پیوسکی، عضو پیشین پارلمان و ایلکو دیمیتروف ژلیزکوف، یک مقام پیشین دولتی و ۶۴ شرکت تحت مالکیت یا کنترول این سه شخص، اعمال شده است.

آندریا گاکی، مدیر کنترول دارایی‌های خارجی وزارت مالیهٔ ایالات متحده در بیانیه گفت: " فسادنه تنها شهروندان را از منابع محروم می‌سازد بلکه می تواند نهادهای را که به منظور حفاظت از آنان [مردم] تاسیس شده، از بین ببرد."

او افزود که این اقدام ایالات متحده بیانگر آنست که این کشور متعهد به مبارزه با فساد در هر کجا است.

این تحریم ها مانع دسترسی افراد و شرکت‌های فهرست‌سیاه به سیستم مالی ایالات متحده شده، دارایی‌‌های آنان را در ایالات متحده راکد کرده و شهروندان امریکا را از تعامل با آنان منع می‌کند.

اتحادیه اروپا مدتهاست که بلغاریا را تحت فشار قرار داده تا علیه فساد اقدامات موثری اتخاذ کند و معیارات حاکمیت قانون را بهبود ببخشد.

بلغاریا که قبلاً یک کشور کمونستی بود در سال ۲۰۰۷ عضویت اتحادیه اروپا را کسب کرد.

XS
SM
MD
LG