لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا خواستار برگزاری انتخابات پیش از وقت در عراق شد


ایالات متحده امریکا از حکومت عراق خواسته است تا از توسل به خشونت علیه معترضان ضد حکومتی پرهیز کند.

قصر سفید روز یکشنبه ۱۰ نومبر (۱۹ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای همچنین گفت که ایالات متحده امریکا خواستار ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی عراق بوده و از حکومت این کشور می خواهد تا انتخابات پارلمانی را پیش از وقت برگزار کند.

عراقی ها در اول اکتوبر در اعتراض به بیکاری و فساد اداری در حکومت عراق، مظاهره بر پا کردند اما این اعتراضات به سرعت گسترش یافت و معترضان ضد حکومتی خواستار از میان برداشتن نظام تقسیم قدرت بر اساس مذهب و قومیت در عراق شدند.

کمیتۀ حقوق بشر پارلمان عراق گزارش داده است که در اثر خشونت های ناشی از درگیری بین معترضان و نیرو های امنیتی، تا کنون کم از کم ۳۱۹ نفر به شمول مظاهره کنندگان و منسوبان امنیتی کشته شده اند.

در اعلامیۀ قصر سفید آمده است "ایالات متحده به خاطر حملات دوامدار علیه مظاهره کنندگان، فعالان مدنی، رسانه‌ها و وضع محدودیت بر دسترسی به انترنت در عراق به شدت نگران است".

رهبران ارشد عراقی به شمول رییس جمهور، صدر اعظم و رییس مجلس نمایندگان آن کشور شام شنبه تشکیل جلسه داده و به ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی آن کشور توافق کردند، اما هیچ تذکری از برگزاری انتخابات زود هنگام ندادند.

XS
SM
MD
LG