لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا خواستار تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر ملل متحد است


شورای حقوق بشر ملل متحد
شورای حقوق بشر ملل متحد

به دنبال شواهد کشتار دسته‌جمعی توسط نیروهای روسیه در شهرک بوچا در نزدیکی کیف، پایتخت اوکراین، ایالات متحده می‌خواهد عضویت روسیه در شورای حقوق بشر ملل متحد تعلیق شود.

لیندا تامس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در ملل متحد امروز چهارم اپریل (۱۵ حمل) در صفحهٔ تویترش نگاشته است: "تصاویر بوچا و ویرانی در سراسر اوکراین از ما می‌خواهد تا حرف‌های مان با اعمال مان تطابق داشته باشد."

او افزوده است که روسیه باید در این شورا صلاحیت نداشته باشد و نباید به این کشور اجازه داده شود تا از کرسی خویش منحیث ابزار شایعه‌پراگنی استفاده کرده و بگوید که در مورد حقوق بشر نگرانی مشروع دارد.

خانم گرینفیلد اضافه کرده است که روسیه تمامی اصولی را زیر پا کرده است که شورای حقوق بشر آنرا محترم می‌شمرد و نباید در این شورا اشتراک داشته باشد.

خبرنگاران آزاد بین المللی در جریان روز های اخیر هفته اجساد افراد را در حالی در شهرک بوچا یافتند که لباس‌های ملکی پوشیده و دستان شان از عقب بسته شده بود.

تا حال واضح نیست که در این شهرک چه تعداد غیرنظامیان کشته شده اند اما مقامات اوکراینی می‌گویند که تا اکنون جسد ۴۱۰ نفر را یافته اند.

میشل بچلیت، رییس حقوق بشر ملل متحد گفت که تصاویر شهرک بوچا به جرایم جنگی احتمالی اشاره می‌کند. پیش از این، مقامات امریکایی نیز روسیه را به ارتکاب جرایم جنگی در اوکراین متهم کرده بودند.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده دیروز گفت که امریکا با جدیت "جرایم جنگی روسیه" را در سراسر اوکراین مستندسازی خواهد کرد.

با آنهم، کرملین تصاویر نشر شده از بوچا را جعلی خوانده و گفته است که نیروهای روسی غیرنظامیان را نکشته اند.

از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه در ماه فبروری تا اکنون هزاران نفر در اوکراین کشته و زخمی شده و میلیون‌ها نفر دیگر آواره یا مجبور به ترک کشورشان شده اند.

XS
SM
MD
LG