لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات امریکا وارد مرحلۀ حساس شد


تا کنون هیچ نامزد جمهوریخواه و دیموکرات نتوانسته است که آرای لازمی نمایندگان را برای نامزدی نهایی حزبی در انتخابات کمایی کند.
تا کنون هیچ نامزد جمهوریخواه و دیموکرات نتوانسته است که آرای لازمی نمایندگان را برای نامزدی نهایی حزبی در انتخابات کمایی کند.

نامزدان پیشتاز دیموکرات و جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، روز گذشته در انتخابات مقدماتی چندین ایالات غربی امریکا به پیروزی هایی دست یافتند.

دونالد ترمپ نامزد پیشتاز جمهوریخواه در برابر رقیب حزبی اش تد کروز، به سادگی در ایالت اریزونا پیروز شد. اما آقای کروز در ایالت یوتا برنده شد.

تد کروز و جان کیسک دو رقیب جمهوریخواه آقای ترمپ که تا هنوز در کارزار انتخاباتی باقی مانده اند، تلاش دارند تا دونالد ترمپ نتواند آرای کافی نمایندگان حزبی را برای معرفی شدن به صفت نامزد حزب جمهوریخواه کسب کند.

برای اینکه هر یک از این نامزدان جمهوریخواه در جلسۀ نامزدی حزبی به صفت نامزد نهایی در کارزار انتخاباتی معرفی شوند باید آرای ۱۲۳۷ نماینده را با خود داشته باشند.

برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت در جلسۀ انتخاباتی حزب دیموکرات در ایالت های آیدهو و یوتا توانست که در برابر هیلری کلنتن رقیب دیموکرات خود پیروز شود. اما خانم کلنتن توانست در ایالت اریزونا پیروز شود.

خانم کلنتن در صفحه تویتر خود ضمن سپاس گذاری از کمپاین انتخاباتی خود نوشته است که امریکا به یک رهبر قوی و با ثبات نیاز دارد و ایجاد ترس آخرین گزینه خواهد بود. ظاهرا اشاره خانم کلنتن به آقای ترمپ،‌ رقیب پیشتاز او از حزب جمهوری خواهان بوده است.

ر همین حال، جب بوش که ماه گذشته از رقابت های انتخاباتی حزب جمهوریخواهان کنار رفت، روز چهارشنبه تد کروز را تایید کرد و او را یگانه آروزی جمهوریخواهان برای پیروزی انتخابات ملی ریاست جمهوری خواند.

حملات در بروکسل

پس از حملات دهشت افگنی در بروکسل، مرکز بلجیم، آقای ترمپ که در گذشته خواهان ممنوعیت موقتی مسلمانان شده بود، گفت که او در مورد حملات تازه از قبل هشدار داده بود.

آقای ترمپ در آخرین اظهارات اش پس از حملات دهشت افگنی در بلجیم گفت که در صورت لزوم، او طرفدار استفاده از شکنجه با استفاده از آب در برابر مظنونین و متهمین دهشت افگن است تا از این طریق از حملات مشابه در آینده جلوگیری صورت گیرد.

جان کسیک، کاندید دیگر از حزب جمهوری خواهان، پس از وقوع این حملات از جامعه جهانی خواست تا تلاش های شان دو برابر کنند تا کسانیکه مرتکب این حملات شده اند، از بین بروند.

تد کروز،‌ کاندید دیگر از حزب جمهوری خواهان، پس از حملات دهشت افگنی در بروکسل گفت که تندروان اسلامگرا به ضد امریکا و غرب عمل می کند و تعهد کرد در صورت که او رئیس جمهور امریکا شود از تمام قدرت بر ضد تندروان استفاده خواهد کرد.

کلنتن نامزد پیشتاز از حزب دموکرات پس از این حملات خواهان همبستگی با متحدین اروپایی امریکا در مبارزه بر ضد دهشت افگنی شد و تاکید کرد که ایالات متحده و متحدین آن کشور با قدرت تمام و سنجیده شده در برابر این گونه حملات پاسخ بدهند.

برنی سندرز، کاندید دیگر از حزب دموکرات،‌ حملات بروکسل را نشانه از وحشت عنوان کرد و تاکید کرد که این حملات یکبار دیگر یاد آورنده آن است تا جامعه بین المللی همه یکجا با هم گروه دولت اسلامی یا داعش را نابود کنند.

​پس از انتخابات روز سه شنبه،‌ کاندیدان در سه هفته آینده فقط دو رقابت انتخاباتی را پیش رو دارند: یکی انتخابات پنجم اپریل در ایالت ویسکانسن و دومی در ایالت کلورادو که به تاریخ نهم ماه اپریل اپریل برگزار خواهد شد.

مبارزه بر ضد گروه دولت اسلامی،‌ بهبود وضیعت اقتصادی،‌ پذیرش و یا عدم پذیرش مهاجرین و خدمات بیمه صحی از مسایل داغ مبارزات انتخابات ریاست جمهور ایالات متحده در نوامبر سال ۲۰۱۶ به حساب می رود.

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG