لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال امریکایی: حضور داعش در افغانستان نگران کننده است


یک مقام نظامی امریکایی می‌گوید که گروه دولت اسلامی (داعش) "حضور نگران کننده" در افغانستان دارد اما به دلیل فشارهای نظامی، بعید است این گروه حمله‌ای را در خاک ایالات متحده راه اندازی کند.

جنرال فرانک مکنزی، فرمانده قوماندانی مرکزی ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۳ جون (۲۲ جوزا) در آلمان به رسانه ها گفت که گروه داعش میخواهد بر اهداف امریکایی در افغانستان حمله کند.

آقای مکنزی گفت: "ما باور کامل داریم تا زمانی که بر آنان (تندروان داعش) فشار را برقرار نگهداریم برای آنان (راه اندازی حملات) دشوار خواهد بود."

همزمان با این، مقام‌های استخباراتی امریکایی مستقر در افغانستان به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته اند که سلسله حملات اخیر در کابل، مانوری برای راه اندازی حملات بزرگتر در اروپا و ایالات متحده بوده است.

در اوایل هفتۀ جاری، اسوشیتدپرس از مقام‌های امنیتی افغان و امریکایی نقل کرده که گفته بودند، گروه داعش در حال گسترش حضورش در افغانستان بوده و می‌خواهد حملاتی را در ایالات متحده و کشورهای غربی طرح ریزی کند.

اما جنرال مکنزی گفت که او به این باور نیست که داعش در افغانستان در حال گسترش قابلیت هایش است ولی می‌پذیرد که این گروه خطری در افغانستان محسوب می‌شود.

نیروهای امریکایی در افغانستان مصروف جنگ با تندروان داعش اند و این عملیات جدا از ماموریت آموزش و معاونت نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در جنگ علیه گروه طالبان است.

XS
SM
MD
LG