لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما خواستار بلند رفتن ارزش پول چین شد


اوباما خواستار بلند رفتن ارزش پول چین شد
اوباما خواستار بلند رفتن ارزش پول چین شد

براک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده در روز اول سفر «هو جینتاو»، رئیس جمهور چین به امریکا، در قصر سفید روی موضوعات مختلف صحبت نمودند.

رییس جمهور اوباما پس از ملاقات با رییس جمهور چین به خبرنگاران گفت وقتیکه چین و امریکا با هم همکاری نمایند به منفعت قابل ملاحظه یی نایل خواهند گردید.

براک اوباما گفت به رئیس جمهور چین گفته است که ارزش پول چین هنوز پایین است و چین باید آنرا افزایش دهد تا تقاضای داخلی را بیشتر سازد و به صوب اقتصادی حرکت نماید که با بازار جهانی مطابقت داشته باشد.

اوباما گفت: "ما منتظر بلند رفتن ارزش پول چین برای توازن و مطابقت با بازار خواهیم بود. این کمک می کند که مطمئن شویم هیچ کشوری به صورت ناروا تحت مشکلات اقتصادی قرار نگیرد."

در بین موضوعات دیگر که بین دو رییس جمهور مورد بحث قرار گرفت، مساله حقوق بشر بود. رییس جمهور اوباما به خبرنگاران گفت موقف امریکا را در مورد حقوق بشر، بشمول آزادی بیان، مطبوعات، اتحادیه ها، مذاهب، و تظاهرات روشن ساخته است.

رییس جمهور امریکا گفت "ایالات متحده امریکا برای این آزادی ها، مقام و وقار انسان ها سخن می گوید، نه فقط به خاطریکه ما به حیث یک امریکایی کی هستیم ، بلکه ما بخاطری این کار را می کنیم که باور داریم، با حمایت از این حقوق جهانی، تمام کشورها بشمول چین سر انجام، پیروز و کامگار گردد."

هو جینتاو، رییس جمهور چین از پالیسی های چین قویاً دفاع نموده گفت چین همیشه برای دفاع از حقوق بشر متعهد بوده است. ولی وی تایید نمود که چین منحیث یک کشور رو به انکشاف هنوز در مرحله اصلاحات قرار دارد.

هوجینتاو گفت: "چین هنوز به مشکلات زیادی در ساحات اقتصادی و انکشاف اجتماعی مواجه است، و از نکته نظر حقوق بشر کارهای زیادی است که باید انجام یابد."

قصر سفید طی بیانیه یی یک محموله معاملات صادراتی به چین به ارزش چهل و پنج ملیارد دالر را اعلام نمود که در حدود دو صد و سی پنج هزار شغل را ایجاد می نماید.

XS
SM
MD
LG