لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار تازۀ چین در برابر پالیسی های تجارتی حکومت امریکا


حکومت چین بار دیگر امروز هشدار داد که اگر ایالات متحده اقدامات بیشتر و مزاحمت کننده در برابر تجارت را انجام دهد، بیجنگ آن را با اقدام بالمثل پاسخ خواهد داد.

چین این اظهارات را پس از آن ابراز داشته که به گفتۀ یک منبع، حکومت رئیس جمهور ترمپ در نظر دارد تا مالیات بر اموال وارداتی چین را که ارزش آن تا دوصد ملیارد دالر میرسد به ٢٥درصد افزایش دهد.

وزارت خارجۀ چین گفته است که فشار برتجارت از سوی ایالات متحده کارا نخواهد بود و اینکه بیجنگ برای حل موضوعات تجارتی به استفاده از دیالوگ متعهد میباشد.

گنیگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجۀ چین، امروز گفت که " باج گیری و فشار ایالات متحده نتیجه نخواهد داد. اگر ایالات متحده اقدامات بیشتر را انجام دهد، چین ناچار که به اقدامات ضد آن دست خواهد زد و ما حقوق مشروع خود را حفظ خواهیم کرد."

ایالات متحده قبل از این افزایش ١٠درصدی مالیات بر اموال وارداتی چین را اعلام کرده بود، اما طبق پیشنهاد جدید واشنگتن این رقم به بیش از دوبرابر افزایش خواهد یافت.

حکومت چین ضمن آنکه به اقدام بالمثل هشدار داده، گفته است که بیجنگ به دیالوگ که بر اساس مساوات، اعتماد و احترام متقابل استوار باشد، باورمند است و اضافه کرده که فشار و تهدیدهای دوجانبه منجر به نتایج منفی خواهد شد.

افزایش مالیات اضافی از سوی ایالات متحده، هزاران قلم از اموال وارداتی چین را که شامل مواد غذایی، مواد کیمیاوی، فولاد، المونیم، فرنیچر، قالین، تایرهای موتر، بایسکل و دیگر چیزها میشود، متاثر خواهد ساخت.

بر اساس منابع انتظار میرود که حکومت رئیس جمهور ترمپ پیشنهاد افزایش مالیات اضافی را امروز چهارشنبه اعلام کند.

واشنگتن بیست روز قبل بر اموال وارداتی چین که ارزش آن به ٣۴ میلیارد دالر میرسید مالیات اضافی١٠درصدی وضع کرد و بیجنگ نیز آن را با اقدام بالمثل پاسخ داد و گفت که تسلیم تهدیدات واشنگتن نخواهد شد.

هشدار تازۀ چین در برابر پالیسی های تجارتی حکومت امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:58 0:00

XS
SM
MD
LG