لینک های دسترسی

Breaking News

چین: امریکا در مذاکرات تجارتی موقف غیر ثابت دارد


حکومت چین گفته است که ایالات متحده در مذاکرات تجارتی موقف باثبات ندارد و هر گاهی موقف خود را تغییر می دهد.

بیجنگ این اظهارات را در حالی بیان داشته که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده دیروز (٣٠جولای) در حساب تویترش نوشت که چین همواره در آخرین لحظات مذاکرات تجارتی، موقف خود را تغییر می دهد.

اما هووا چون ینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارات آقای ترمپ، ایالات متحده را به تغییر موقف در جریان مذاکرات تجارتی دو جانبه در طول یک سال اخیر متهم کرد.

هووا چون ینگ گفته است که "به همه به گونه آشکار معلوم است که در جریان یک سال گذشته در مذاکرات تجارتی بین ایالات متحده و چین، کی از موقف خود عقب نشینی کرده و کی به گونه مداوم موقف غیر ثابت داشته است".

سخنگوی وزارت خارجه چین ا‍ضافه کرده که "موقف چین در مذاکرات تجارتی در طول این مذاکرات همواره ثابت بوده است".

اختلافات تجارتی بین چین و ایالات متحده، دو اقتصاد بزرگ جهان، سبب شده تا دو کشور بر تورید کالا های یکدیگر به ارزش میلیارد ها دالر تعرفه گمرکی وضع کند، اقدامیکه بازار های مالی در سراسر جهان را متاثر ساخته است.

نتایج یک بررسی رسمی حکومت چین که امروز نشر شد نشان می دهد که فعالیت کارخانه های تولیدی این کشور در ماه جولای، برای سومین ماه پیاپی، کاهش یافته است، آنچه نمایانگر تاثیرات اختلافات تجارتی بین چین و ایالات متحده تلقی می شود.

حکومت ایالات متحده به رهبری رئیس جمهور ترمپ خواستار از میان برداشتن تخصیص سب سایدی های دولتی توسط چین و مبارزه جدی این کشور با انتقال اجباری فناوری ها و نقض حقوق مالکیت معنوی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت که ایالات متحده باید به آنچه می گوید، عمل کند.

اظهارات این مقام چینایی در حالی بیان می شود که ملاقات استفین منوچن، وزیر خزایین ایالات متحده و رابرت لگتزر، نماینده تجارتی این کشور با مقام های چینایی امروز در شهر تجارتی شانگهای چین به پایان رسید.

وزارت تجارت چین این ملاقات را "سازنده و موثر" توصیف کرد و گفت که دو طرف روی مسایل بزرگ تجارتی و اقتصادی مورد علاقه دو طرف بحث کردند.

وزارت چین افزود که دو طرف روی افزایش خریداری محصولات زراعتی امریکا توسط چین نیز بحث کردند.

قرار است نمایندگان چین و ایالات متحده به خاطر ادامه مذاکرات به خاطر حل اختلافات تجارتی بین دو طرف، برای بار دیگر در ماه سپتمبر در ایالات متحده با هم ملاقات کنند

XS
SM
MD
LG