لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا حملات داعش را در ایران محکوم کرد


حملات مهاجمان داعش روز چهارشنبه مقر پارلمان ایران و آرامگاه آیت الله خمینی بنیانگذار نظامی جمهوری اسلامی را هدف قرار داد
حملات مهاجمان داعش روز چهارشنبه مقر پارلمان ایران و آرامگاه آیت الله خمینی بنیانگذار نظامی جمهوری اسلامی را هدف قرار داد

ایالات متحدۀ امریکا حملات روز چهارشنبه در ایران را محکوم کرده و آن را "حملات دهشت افگنی" خوانده است.

مهاجمان وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش روز چهار شنبه بر مقر پارلمان ایران و آرامگاه آیت الله خمینی یورش بردند که در اثر آن تا کنون ۱۲ کشته و بیش از ۴۰ زخمی برجاگذاشته است.

هیدر ناورت، سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا گفت که ایالات متحده ضمن ابراز تسلیت به آسیب دیدگان این حملات و خانواده های آنان، با مردم ایران اظهار همدردی می‌کند. او گفت "شرارت تروریزم در جهان صلح آمیز و متمدن جایی ندارد".

ایران و ایالات متحدۀ امریکا با هم روابط دپلوماتیک ندارد و دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا بر ضرورت مقابله با نفوذ ایران در منطقه تاکید دارد.

همزمان با این، مجلس سنای ایالات متحده امروز در مورد وضع یک سلسله تحریم‌های تازه بر ایران رای‌گیری می‌کند. شماری از قانونگذاران دموکرات ایالات متحده به خاطر حملات اخیر در ایران، خواستار تاخیر این رای‌گیری شده اند.

از سوی دیگر، انتونیو گوتیرش، سرمنشی سازمان ملل متحد، حملات دهشت افگنی تهران را محکوم کرده و خواستار به عدالت کشاندن عاملان آن شده است.

ستیفن دوجاریک، سخنگوی سرمنشی ملل متحد گفت که تمام کشورها باید در مبارزه بر ضد دهشت افگنی در صف واحد قرار گرفته و از حقوق ارزش‌های جهانی بشری پاسداری کنند.

سخنگوی سرمنشی ملل متحد گفت آقای گوتیرش مراتب تسلیت مخلصانۀ خود را به حکومت ایران و قربانیان این رویداد ابراز داشته و استدعای شفایابی عالی زخمی شدگان این حملات را کرده است.

افغانستان، پاکستان، روسیه، سوریه، آلمان و شمار دیگر کشورهای جهان نیز این حمله را محکوم کرده و بر ضرورت مبارزۀ مشترک بر ضد دهشت افگنی تاکید کرده اند.

XS
SM
MD
LG