لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا حمله به عمران خان را محکوم کرد


وزارت خارجهٔ ایالات متحده حملهٔ مسلحانه بر عمران خان صدراعظم پیشین پاکستان را محکوم کرد.

انتونی بلینکن وزیر امور خارجه در تویتی نگاشته است: "ایالات متحده گلوله‌باری بر عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان را در گردهمایی سیاسی به شدت محکوم می‌کند و برای او و سایر مجروحان آرزوی بهبودی عاجل می‌نماییم. "

آقای بلینکن همچنان با فامیل فرد که در این حادثه کشته شد غم شریکی کرده است.

وزیر خارجه امریکا در ادامهٔ تویت نوشته است: " خشونت در سیاست جا ندارد و ما از تمام جوانب می‌خواهیم تا از خشونت، آزار و اذیت و ارعاب دوری کنند. ایالات متحده به یک پاکستان دموکراتیک و صلح آمیز عمیقاً متعهد است و ما در کنار مردم پاکستان ایستاده ایم."

سازمان ملل متحد، عربستان سعودی و کانادا نیز حمله به صدراعظم پیشین پاکستان را محکوم کرده اند.

عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان روز پنجشنبه سوم نومبر (۱۲ عقرب) در جریان یک راهپیمایی به سمت اسلام آباد، در ساحۀ گوجرانواله در یک حملۀ مسلحانه زخمی شد.

حزب تحریک انصاف پاکستان که عمران خان رهبر آن است، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از اصابت گلوله به پای خان، وی برای درمان به شفاخان منتقل شده است.

پولیس شخص مظنون را دستگیر کرده و در ویدیویی که از طرف پولیس برای خبرنگاران فرستاده شده است، مظنون اعتراف کرده که هدف او کشتن خان بود. او ادعا کرده است که عمران خان "مردم را فریب می‌داد."

در ویدیوی دیگری که در شبکه‌های اجتماعی در پاکستان دست به دست می‌شود این شخص می‌گوید که قصد کشتن عمران خان را به این دلیل داشته که او خود را "با پیامبران مقایسه می‌کرد و ادعای پیامبری می‌کرد". معلوم نیست که این اعترافات داوطلبانه یا اجباری بوده است.

عمران خان روز جمعه ۲۸ اکتوبر (ششم عقرب) "راهپيمايی طولانی" را از شهر لاهور به سمت اسلام‌آباد، پايتخت پاکستان، آغاز کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد. قرار بود این راهپیمایی تا چهارم نومبر ادامه یابد.

XS
SM
MD
LG