لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل انبار سلاح ایران را در عراق از بین برده است - مقام های امریکایی


مقام های امریکایی تایید کردند که اسراییل مسوول حمله هوایی هفته گذشته بر یک انبار سلاح ایران در عراق بوده است; حمله که میتواند تنش ها میان ایران و اسراییل را شدت ببخشد.

تاییدی مقامات امریکایی در حالی صورت گرفت که بینامین نتن یاهو، صدر اعظم اسراییل نیز به گونه قوی اشاره کرده است که کشور اش در عقب حملات هوایی بر ذخیره سلاح در عراق قرار داشته است.

مسوولیت حملات هفته گذشته را گروه یا کشوری به گونه رسمی بر عهده نگرفته و مقام های عراقی نیز نتوانسته اند در این رابطه پاسخی ارایه کنند، اما گمان زنی های قوی وجود دارد که اسراییل در عقب این حملات بوده است.

دو مقام امریکایی بدون ذکر نام شان گفته اند که اسراییل یکی از حملات را در ماه جولای بر انبار سلاح ایرانی در عراق انجام داده که دو قوماندان نظامی ایرانی نیز در آن کشته شدند.

یک حمله هوایی به تاریخ ۱۹ جولای یک پایگاه ملیشه ها را در ولایت صلاح الدین هدف قرار داد که باعث انفجار بزرگ و آتش سوزی شد.

یک مقام ارشد ملیشه های شیعه در آن زمان گفت که در جریان حمله محل اقامت مشاورین ایرانی و لبنانی و یک انبار سلاح را آماج قرار داد.

اوایل صبح جمعه روز نامه نیویارک تایمز نیز از مقامات امریکایی و اسراییل نقل کرده گزارش داد که اسراییل ماه گذشته یک انبار سلاح ایرانی را در عراق بمبارد کرد.

از سال ۱۹۸۱ به اینسو این نخستین حمله اسراییل در عراق خواهد بود، زمانی که طیاره های جنگی اسراییلی یک کوره هسته ای نیمه تمام را در زمان ریاست جمهوری صدام حسین، تخریب کرد.

ایران تا حال در این مورد واکنش نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG