لینک های دسترسی

Breaking News

آستن: به ارزش بیش از پنج میلیارد دالر کمک‌نظامی به اوکراین تعهد شد


نشست گروه مشورتی امنیت اوکراین به میزبانی وزیر دفاع امریکا
نشست گروه مشورتی امنیت اوکراین به میزبانی وزیر دفاع امریکا

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده ،‌ روز سه شنبه ۲۶ اپریل (ششم ثور) در نشستی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان که به منظور فراهم آوری تسلیحات بیشتر به اوکراین برگزار شده بود، از ۴۰ کشور متحد امریکا میزبانی کرد.

آقای آستن در جریان سخنرانی‌اش گفت که این گردهمایی بازتاب دهندهٔ "جهان آهنین" است. او افزود که مقامات اشتراک کننده با درک نیازمندی‌های امنیتی کوتاه مدت اوکراین از این نشست بیرون شوند، زیرا برای پاسخگویی به این نیازمندی‌ها، هر آنچه ممکن است باید انجام شود.

وزیر دفاع ایالات متحده افزود که بیش از ۳۰ متحد و شریک امریکا در فرستادن معاونت‌های امنیتی به اوکراین با واشنگتن پیوستند و به ارزش بیش از پنج میلیارد دالر تجهیزات به این کشور را تعهد کردند.

مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا که آقای آستن را در این سفر همراهی می‌کند، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که برای موفقیت در میدان جنگ،‌ اوکراین به " کمک های دوامدار" نیاز دارد.

در نشست امروزی، کرستینا لمبریخت، وزیر دفاع آلمان ،گفت که روند اکمال تانک‌های ضد طیاره به اوکراین را آغاز خواهد کرد. پیش از این آلمان از فراهم آوری تسلیحات عصری به اوکراین خودداری کرده بود.

در همین حال، انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا، در جریان سفرش به پولند به خبرنگاران گفت که روسیه تلاش می‌کند تا در بخشی‌هایی از اوکراین "وحشت" ایجاد کند، اما در عین حال، اوکراینی‌ها با قوت مقاومت می‌کنند و آنان این مقاومت را به حمایت و هماهنگی جهان انجام می دهند.

آقای بلینکن همچنین گفت: "از منظر اهداف جنگی، روسیه از قبل با شکست مواجه شده است و اوکراین از قبل موفق شده است." به گفتۀ وی هدف اصلی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه،‌ این بود که اوکراین را به طور کامل به روسیه برگرداند؛ حاکمیت و استقلال آن را بگیرد،‌ اما چنین چیزی رخ نداد.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، امریکا تا حال نزدیک به ۳.۴ میلیارد دالر کمک نظامی را برای اوکراین تعهد کرده است و ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور امریکا در مجموع بیش از ۴.۳ میلیارد دالر به اوکراین کمک فراهم کرده است.

ادامهٔ حملات روسیه در اوکراین

در ادامه تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، قوای روسی روز دوشنبه در شرق این کشور، تاسیسات خطوط آهن و مواد سوخت را هدف قرار داد.

رییس خطوط آهن اوکراین گفته است که قوای روسیه اوایل دوشنبه پنج مرکز خط آهن را در شرق و غرب شهر لفیف هدف قرار داد. مقام‌های اوکراینی گفته اند که در اثر حملات تازهٔ روسیه، دست‌کم پنج نفر در منطقهٔ "وینیتسیا" کشته شدند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه گفته است که طیاره‌های جنگی آن کشور ۵۶ هدف را در جریان شب گذشته در اوکراین آماج قرار دادند.

در تهیۀ این مطلب از گزارش خبرگزاری‌های اسوشیتید، فرانس‌پرس و رویترز استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG