لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در امریکا؛‌ بیش از ۷۷ هزار مورد در یک روز


در حالی که جهان برای جلوگیری از گسترش کروناویروس تلاش می‌‌ورزد، در امریکا ریکارد جدیدی از ابتلا به این بیماری ثبت شد.

مقامات امریکایی می‌گویند که روز پنج شنبه ۱۶ جولای (۲۶ سرطان) ۷۷۲۱۷ نفر در ایالات متحده به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند که از آغاز شیوع کروناویروس تا حال بی پیشینه بوده است.

ایالات متحده با بیش از ۳.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و بیش از ۱۳۸۳۶۰ مرگ ناشی از این بیماری، بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر را در سطح جهان دارد.

مقامات امریکایی روز پنجشنبه از ۹۶۹ مورد مرگ ناشی از کروناویروس خبر دادند. ایالت‌های فلوریدا، کرولینای جنوبی و تکزاس بیشترین موارد مرگ را در یک روز گزارش داده اند.

مناطق شدید متاثر شده در ایالت های تکزاس و ارزونا از نبود محلات نگهداری اجساد در سرد خانه ها خبر داده اند.

ایالت تکزاس روز پنجشنبه بیش از ۱۵ هزار مورد، فلوریدا نزدیک به ۱۴ هزار واقعه و کالیفورنیا حدود ده هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ را گزارش داده اند.

ایالت هایی که محدودیت ها را کاهش داده بودند دوباره قیود را وضع کرده اند. مقامات صحی دلیل افزایش موارد کروناویروس را نپوشیدن ماسک و رعایت نکردن فاصله فزیکی عنوان کرده اند.

انتونی فاوچی، رییس انستیتیوت مطالعات امراض ساری ایالات متحده هشدار داده است که اگر مردم اقدامات لازم را جهت جلوگیری گسترش کروناویروس اتخاذ نکنند، واقعات آن به بیش از ۱۰۰ هزار در روز خواهد رسید.

ایالات متحده به سطح ملی پوشیدن ماسک را اجباری نساخته و این صلاحیت را به مقامات هر ایالت واگذار کرده است، اما مرکز کنترول و وقایه امراض ایالات متحده پوشیدن ماسک را توصیه می‌کند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و تا حال در ۱۸۸ کشور جهان جان اضافه تر از ۵۹۰ هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG