لینک های دسترسی

Breaking News

ریکارد جدید کووید۱۹ در امریکا؛ نزدیک به ۶۸ هزار مورد دریک روز


در حالی که تلاش برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در سرتاسر جهان ادامه دارد، در ایالات متحدۀ امریکا ریکارد جدید ابتلا به این بیماری ثبت شد.

مقامات امریکایی می‌گویند که روز چهار شنبه ۱۵ جولای (۲۵ سرطان) ۶۷۶۰۰ هزار نفر در ایالات متحده به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند که از آغاز شیوع کروناویروس تا حال بی پیشینه بوده است.

ایالات متحده با نزدیک به ۳.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و بیش از ۱۳۷۴۱۹ مرگ ناشی از این بیماری، بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر را در سطح جهان دارد.

ایالت‌های فلوریدا، اریزونا، کالیفورنیا و تکزاس ۳۶ هزار مورد ابتلا و ۴۵۰ مورد مرگ را گزارش داده اند.

ایالت هایی که محدودیت ها را کاهش داده بودند دوباره به وضع محدودیت پرداخته اند چون مقامات صحی دلیل عود مجدد کروناویروس را نپوشیدن ماسک و رعایت نکردن فاصله فزیکی می‌پندارند.

دو شرکت بزرگ امریکایی وال مارت و کروگر روز چهار شنبه اعلان کردند که سر از هفتۀ آینده تمام مشتریان شان باید هنگام ورود به این مغازه ها ماسک به صورت بزنند.

وال مارت در حدود پنج هزار مغازه در سراسر امریکا دارد که ۳۵ در صد این مغازه ها در شهر هایی واقع است که پوشیدن ماسک در آن اجباری نمی‌باشد.

ایالات متحده به سطح ملی پوشیدن ماسک را اجباری نساخته و این صلاحیت را به مقامات هر ایالت واگذار کرده است، اما مرکز کنترول و وقایه امراض ایالات متحده پوشیدن ماسک را توصیه می‌کند.

پس از ایالات متحده، برازیل با بیش از یک میلیون و ۹۶۶ هزار مورد، هند با بیش از ۹۶۸ هزار و روسیه با بیش از ۷۵۱ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ به ترتیب در جایگاه دوم تا چهارم قرار دارند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و تا حال در ۱۸۸ کشور جهان جان اضافه تر از ۵۸۴ هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG