لینک های دسترسی

Breaking News

کرونا ویروس: در پنج ایالت امریکا حالت اضطراری اعلان شد


دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا روز جمعه شش مارچ (۱۶حوت) مصوبۀ ۸.۳ میلیارد دالری را به هدف مبارزه با کرونا ویروس در حالی امضا میکند که پنج ایالت حالت اضطراری اعلان کردند.

تمام این پول به هدف مبارزه با کروناویروس و تهیه واکسین برای آن به مصرف خواهد رسید. کانگرس و مجلس سنا امریکا از قبل این مصوبه را تصویب کرده اند.

وزیر صحت عامه و کمک های بشری ایالات متحده روز پنج شنبه ۵ فبروری (۱۵حوت) گفت که قرار است تا اخیر این هفته در حدود یک میلیون بسته های آزمایشی به دسترس لابراتوارها در امریکا قرار گیرد.

کروناویروس تا حال سبب مرگ ۱۲ نفر در امریکا شده که از جمله ۱۱ نفر آن در ایالت واشنگتن میباشد.

در همین حال در حدود ۲۰۰ نفر در ۱۷ ایالت امریکا مبتلا به کروناویروس شده اند.

در ایالت های مریلند، کالفورنیا، فلوریدا، واشنگتن و هاوایی به سبب ابتلای شهروندان آن ایالت ها به کروناویروس، حالت اضطراری اعلان شده است.

در ایالت مریلند که در مجاورت واشنگتن دی سی قراردارد، سه قضیه مثبت کروناویروس تایید شده که یک شوهر وخانم در حدود ۷۰ ساله و یک نفر دیگر در حدود ۵۰ ساله میباشد. هر سه اینها در این اواخر در یک کشتی سیاحتی سفرکرده بودند.

دو نفر دیگر در ایالت کلورادو نیز پس از یک سفر خارجی به کروناویروس مبتلا شده اند. مقام های نظامی امریکا در کوریایی جنوبی ابتلای یک کارمند شان را تایید کرده اند.

حکومت امریکا می گوید که در مبارزه علیه کروناویروس متعهد بوده و برای جلوگیری آن تلاش خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG