لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان برای جلوگیری از کروناویروس مرز چمن را با افغانستان می‌بندد


مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که به هدف جلوگیری از گسترش کرونا ویروس، پاکستان برای یک هفته مرز خود با افغانستان در ساحۀ چمن می‌بندد.

وزارت داخلۀ پاکستان با ارسال مکتوب رسمی به مقام‌های ایالتی بلوچستان دستور داده است که برای جلوگیری از انتقال احتمالی کروناویروس از افغانستان به پاکستان، مرز چمن بسته شود.

لیاقت شاهوانی، سخنگوی ایالت بلوچستان گفته است که دروازه‌های مرزی در چمن سر از روز دوشنبه ۲ مارچ (۱۲حوت) بسته خواهند شد.

پاکستان این اقدام را پس از آن اتخاذ کرده است که هفتۀ گذشته مقام‌های افغان از چند واقعۀ مشکوک و یک واقعۀ مثبت کروناویروس در افغانستان خبر دادند.

همزمان با این، یک هیات وزارت صحت عامۀ پاکستان روز یکشنبه اول مارچ (۱۱حوت) امکانات موجود برای آزمایش و جلوگیری کروناویروس و نیز رفت و آمد در امتداد مرز چمن را بررسی کردند.

این هیات گفته است که امکانات و تجهیزات برای معاینۀ عابرین کافی نیست و به گفتۀ این هیات خطر انتقال کروناویروس از افغانستان به پاکستان وجود دارد. توصیه این هیات نیز مسدود کردن موقتی مرز چمن با افغانستان بوده است.

آقای شاهوانی گفته است که روزانه در حدود ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار نفر در امتداد مرز چمن میان افغانستان و پاکستان رفت و آمد دارند.

بیش از این ترکمنستان نیز به دلیل هراس از شیوع کروناویروس مرز خود را با افغانستان در ساحۀ تورغندی ولایت هرات مسدود کرده بود.

سازمان جهانی صحت روز شنبه گفت که در سراسر جهان ۸۵۰۰۰ نفر در حدود ۶۰ کشور جهان به کروناویروس مبتلا شده اند و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در سرتاسر جهان از مرز ۲۹۰۰ نفر فراتر رفته است.

XS
SM
MD
LG