لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا با قوت بیشتر وارد جنگ سایبر می‌شود


جرایم سایبری اکنون به نگرانی جدی کشورها مبدل شده است
جرایم سایبری اکنون به نگرانی جدی کشورها مبدل شده است

حکومت ایالات متحدۀ امریکا با ترفیع ساختار فرماندهی سایبر وزارت دفاع آن کشور، بر انکشاف تسلیحات برای جلوگیری از حملات سایبری، مجازات رخنه کننده‌گان بر شبکه‌های ایالات متحده و مقابله با نیروهای متخاصم مانند گروه دولت اسلامی تاکید دارد.

شماری از مقام‌های برحال و پیشین امریکایی به خبرگزاری رویترز گفته اند که بر اساس این طرح حکومت امریکا، فرماندهی سایبری ایالات متحده به آنچه به اصطلاح نظامی "فرماندهی واحد" گفته می شود، مبدل خواهد شد که معادل شاخه های محارب قوای نظامی امریکا خواهد بود.

آژانس رویترز از قول یک مقام مسوول ادارۀ استخبارات امریکا نگاشته است که فرماندهی سایبر از ادارۀ امنیت ملی جدا خواهد شد، که به گفتۀ وی به رهبران این فرماندهی قدرت بیشتر می‌دهد تا در جنگ‌های آینده با صدای رساتر خواستار کاربرد ابزار تعرضی و دفاعی شوند.

یک مقام دیگر آگاه از این طرح که نخواسته است نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته است که طرح جدید بازتاب دهندۀ نقش روز افزون عملیات سایبر در جنگ افزار عصری است و از سوی دیگر تفاوت ماموریت‌های فرماندهی سایبر و ادارۀ امنیت ملی را برجسته می‌سازد.

فرماندهی سایبر در سال ۲۰۱۰ ایجاد شد و اکنون در تشکیل فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده فعالیت می‌کند. فرماندهی استراتیژیک از عملیات فضایی قوای نظامی، تسلیحات هسته‌ای و دفاع راکتی نظارت می‌کند.

تا هنوز روشن نیست که این طرح چه زمانی برای تصویب نهایی به رئیس جمهور باراک اوباما پیشکش می شود. از آنجاییکه حکومت ایالات متحده از دیرزمان در تلاش ایجاد ساختار مناسبتر برای مقابله با تهدید روزافزون سایبری داشت، گمان می‌رود که رئیس جمهور اوباما به زودی این طرح را منظور کند.

وزارت دفاع ایالات متحده در ماه اپریل سال روان اعلان کرد که ۳۵ میلیارد دالر را در جریان پنج سال، برای مصارف سایبر هزینه خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG