لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون آزمایش موفقانۀ دفاع میزایل قاره پیما را انجام داد


سیستم دفاع میزایل ایالات متحده
سیستم دفاع میزایل ایالات متحده

اردوی ایالات متحده روز سه شنبه نخستین آزمایش دفاع میزایلی خود را که شامل یک حملۀ نمایشی میزایل بالستیک قاره پیما بود، موفقانه انجام داد.

اردوی ایالات متحده یک میزایل نوع ICBM (میزایل بالستیک قاره پیما) را از جزیرۀ مارشال به جانب آب های جنوب آلاسکا شلیک کرد و بعداً یک مدافع و خنثی کنندۀ آن میزایل را از پایگاه هوایی کالیفورنیا به هوا پرتاب کرد.

میزایل دوم به گونۀ موفقانه میزایل اولی را در بالای بحر در حالیکه نیمی از فاصلۀ معینه را پیموده بود، تخریب کرد.

ادارۀ دفاع میزایل امریکا گفت که این نخستین آزمایش زنده علیه یک حملۀ نمایشی میزایل بود که موفقانه انجام شد و آن را "موفقیت باور نکردنی" خواند.

US ground based Missile system
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:46 0:00

جیم سیرینگ، رئیس ادارۀ ضد میزایل امریکا طی اعلامیه یی گفت "این سیستم برای دفاع کشور ما بسیار مهم و حیاتی است و این آزمایش نشان داد که ما بازدارندۀ توانا و با اعتبار یک تهدید واقعی استیم."

این سیستم طوری طرح ریزی شده است تا قلمرو ایالات متحده را در برابر حملۀ احتمالی میزایل از فاصلۀ دور مانند کوریای شمالی حراست کند.

موفقیت این آزمایش به هیچ وجه تضمین شده نبود و وزارت دفاع امریکا در اوایل روز گفته بود که ایالات متحده راه های متعددی برای خنثی ساختن یک میزایل شلیک شده از جانب کوریای شمالی را دارا می باشد.

قبل از آزمایش روز سه شنبه، سیستم دفاع میزایل از ۱۹۹۹به اینسو، از هفده آزمایش ۹ بار توانسته بود موفقانه هدف خود را سرنگون سازد. آخرین آزمایش در سال ۲۰۱۴ صورت گرفته بود.

مردم در کالیفورنیا نظاره گر شلیک سیستم دفاع میزایل بودند.
مردم در کالیفورنیا نظاره گر شلیک سیستم دفاع میزایل بودند.

کوریای شمالی به گونۀ چشمگیری آزمایش میزایل های خود را در سال گذشته در تلاشی برای ساختن میزایل قاره پیما به منظور هدف قرار دادن ایالات متحده، افزایش داد.

پیونگانگ روز سه شنبه آزمایش تازه ترین میزایل خود را "موفق" اعلام کرد.

ناکامی در آزمایش روز سه شنبۀ سیستم ضد میزایل امریکا، ممکن نگرانی ها را در بارۀ برنامۀ که قرار تخمین ها تا کنون بیش از ۴۰ میلیارد دالر هزینه برداشته بیشتر و عمیق تر می ساخت.

اکنون موفقیت آن باعث خواهد شد کانگرس ایالات متحده خواهان سرعت توسعۀ آن گردد.

وزارت دفاع ایالات متحده در بودجۀ سالانۀ ۲۰۱۸ خود مبلغ ۷.۹ میلیارد دالر را برای ادارۀ دفاع میزایل پیشنهاد کرده که شامل۱.۵ میلیارد دالر برای برنامۀ Ground-Based Midcourse Defense یا سیستم دفاع زمینی بورد متوسط می شود.

این مطلب بااستفاده از صدای امریکا و آژانس رویترز تهیه شده است.

XS
SM
MD
LG