لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال انتقال مهاجران افغان مقیم امارات به امریکا


ده هزار شهروند افغان در جریان عملیات تخلیۀ نظامی از افغانستان به بیرون از آن کشور منتقل شدند
ده هزار شهروند افغان در جریان عملیات تخلیۀ نظامی از افغانستان به بیرون از آن کشور منتقل شدند

مقام‌های امریکایی در امارات متحدۀ عرب با مهاجران افغان که سه روز پیش در ابوظبی تظاهرات کرده بودند، دیدار کرده و در مورد "احتمال" انتقال آنان به ایالات متحده صحبت کرده اند.

سفارت ایالات متحده در امارات متحدۀ عرب با نشر بیانیه‌ای گفته است که از "تظاهرات مسالمت‌آمیز" مهاجران افغان در ابوظبی و نگرانی آنان در مورد اسکان مجدد شان آگهی یافته است.

صدها مهاجر افغان که در روند تخلیه از کابل به شهر ابوظبی در امارت متحده عرب منتقل شده اند، روز پنجشنبه در اعتراض به "بی‌سرنوشتی" و کندی روند اسکان مجدد شان دست به تظاهرات صلح آمیز زدند. معترضان از ایالات متحدۀ امریکا خواستند تا هرچه زودتر طی مراحل کاری شان را تسریع بخشیده و آنان را به امریکا انتقال دهند.

در بیانیۀ سفارت امریکا در ابوظبی آمده است که مقام‌های امریکایی پیش از انتقال مهاجران افغان از امارات به ایالات متحده، آنان را "با درنظرداشت هدف دوگانه؛ حفاظت از امنیت ملی [امریکا] و محافظت از افغان‌های آسیب‌پذیر" بررسی می‌کند.

اکثر افغان‌های مقیم امارات متحدۀ عرب در جریان عملیات پرهرج و مرج تخلیۀ نظامی از افغانستان بیرون شدند و برخی از آنان حدود شش ماه است که در آنجا به سر می‌برند.

وزارت داخله ایالات متحده می‌گوید که تا کنون بیش از ۷۶ هزار افغان از طریق "عملیات استقبال از متحدان" تاکنون به امریکا منتقل شده اند و هنوز هم هزاران نفر دیگر که در جریان عملیات تخلیه از افغانستان بیرون شده اند، در کمپ‌های کشورهای خارجی عمدتاً امارات مستقر اند.

XS
SM
MD
LG