لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به ۶۵ کشور جهان ۱۱۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ داده است


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده گفت که امریکا بیش از ۱۱۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ را به ۶۵ کشور جهان فراهم کرده است.

آقای بایدن گفت که این مساعدت بیشتر از مجموع واکسین‌های اهدا شده از سوی ۲۴ کشور اهدا کنندۀ واکسین به شمول چین و روسیه است.

رییس جمهور بایدن گفت که ایالات متحده در بدل اهدای واکسین به کشورها هیچ تقاضایی از کشورهای دریافت کننده ندارد و بدون درنظرداشت هر گونه ملحوظ، فقط به خاطر پایان بخشیدن به همه‌گیری این واکسین‌ها را فراهم می‌کند.

آقای بایدن گفت که کشورهای ثروتمند که قادر به تطبیق واکسین به مردم خود شده اند یا ظرفیت اهدای پول یا واکسین را دارند، باید به ۱۰۰ کشور فقیر و نیازمند جهان کمک کنند.

با اشاره به تعهد رهبران گروه جی۷ برای فراهم آوری واکسین به کشورهای فقیر، آقای بایدن گفت: "ما به تعهد خود عمل کرده ایم و آنچه را می گوییم به آن عمل می‌کنیم، و آن اینکه ما بیش از مجموع کمک تمام کشورها، به تنهایی در این راستا کمک کرده ایم."

بخش زیاد واکسین‌های اهدا شدۀ امریکا از طریق برنامۀ کوواکس سازمان جهانی صحت و بخش دیگر آن از طریق مشارکت‌های منطقه‌ای چون اتحادیه افریقا و مجمع کارابین توزیع شده است.

قصر سفید با نشر بیانیه‌ای گفته است: "از اواخر ماه جاری، ایالات متحده انتقال ۵۰۰ میلیون دوز واکسین فایزر را به ۱۰۰ کشور کم درآمد جهان شروع می‌کند."

این در حالی است که واقعات مثبت شکل دلتای کروناویروس در ایالات متحده و سرتاسر جهان رو به افزایش نهاده و نگرانی خلق کرده است.

XS
SM
MD
LG