لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: منع پرواز به امریکا راه مبارزه با ایبولا نیست


بارک اوباما رئیس جمهور و داکتر توماس فریدن رئیس مرکز کنترول و وقایۀ امراض ایالات متحده
بارک اوباما رئیس جمهور و داکتر توماس فریدن رئیس مرکز کنترول و وقایۀ امراض ایالات متحده

رئیس جمهور ایالات متحده می گوید منع سفر از غرب افریقا به امریکا، راه مبارزه علیه ایبولا نیست.

بارک اوباما، شام پنجشنبه در قصرسفید به خبرنگاران گفت که او "هیچ اعتراض فلسفی برای دور نگهداشتن مسافرین کشور های شدیداً ایبولا زده از ایالات متحده" ندارد.

اما آقای اوباما گفت که کارشناسان به او گفته اند؛ همچو ممانعتی در مقایسه با کار های که از پیش انجام یافته، کمتر موثر خواهد بود.

رئیس جمهور گفت، با منع پرواز، مسافرین کمتر احتمال دارد تحت آزمایش و تداوی قرار بگیرد که این امر به عوض اینکه باعث کاهش شود، موارد ایبولا را افزایش می دهد.

بعضی از قانونگذاران خواهان منع سفر شهروندان کشور های گینه، سیرالیون و لایبریا به ایالات متحده شده اند.

آقای اوباما گفت که مهم است تا ویروس ایبولا را تحت نظر داشته باشیم و درک کنیم که مهار این بیماری برای مردم بس دشوار است.

رئیس مرکز کنترول و وقایۀ امراض ایالات متحده در مجلس استماعیۀ کانگرس امریکا گفت که نگران است شیوع ایبولا در غرب افریقا، تهدید دراز مدتِ را متوجه سیستم مراقبت های صحی امریکا سازد.

داکتر توماس فریدن، گفت که تهدید ایبولا با تقویت سیستم مراقبت های صحی و آموزش دهی کارمندان صحی، به بهترین وجه آن مهار گردیده می تواند.

آقای فریدن گفت، تا هنوز واکسینی برای ایبولا وجود ندارد اما تاکید ورزید که این بیماری "تهدید عمدۀ صحت عامه" را متوجه ایالات متحده نمی سازد.

اشتباه پذیری مقامات صحی تکزاس

اما پس از آنکه دومین نرس شفاخانۀ دلاس تکزاس به ایبولا مصاب شد، یک مقام ارشد آن شفاخانه روز پنجشنبه اعتراف کرد که در تشخیص مردیکه بعد تر جان خود را از دست داد و ارایۀ معلومات نادرست به مردم "اشتباه کرده و "عمیقاً متاسف" است.

داکتر دانیل وارگا، رئیس شفاخانۀ دلاس و معاون منابع صحی ایالت تکزاس این را هم گفت که پیش از آنکه اریک دونکان لایبریایی، نخستین بیمار ایبولا، در شفاخانه بستر شود، کارمندان صحی آن شفاخانه هیچگونه آموزشی در رابطه با نحوۀ برخورد با آن بیماران را ندیده بودند.

در تازه ترین خبر، نینا فام، نرس ۲۶ سالۀ شفاخانۀ دالاس که به ایبولا تشخیص شده است، روز پنجشنبه به ایالت مریلند به "مرکز ملی تجرید ایبولا" انتقال داده شد.

اما نرس دوم که امبر وینسن نام دارد و ۲۹ ساله است، روز چهارشنبه از دالاس به شفاخانه اتلانتا – ایالت جیورجیا انتقال شد، جاییکه پیش از وی دو بیمار دیگر مصاب به ایبولا موفقانه تداوی شدند.

XS
SM
MD
LG