لینک های دسترسی

Breaking News

ایبولا در امریکا و احتمال محدودیت در مسافرت ها


بیمار مصاب به اعراض شبیه ایبولا در شفاخانۀ هاوارد واشنگتن بستری است
بیمار مصاب به اعراض شبیه ایبولا در شفاخانۀ هاوارد واشنگتن بستری است

شیوع ویروس ایبولا در ایالات متحده نگرانی های را افزایش داده است که آیا این کشور مسافرت از کشور های غرب افریقا را محدود سازد و یا خیر.

وزارت خارجه ایالات متحده می گوید در زمان اعطای ویزا، مصئونیت و امنیت امریکا در اولویت قرار دارد.

جین ساکی سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا گفت که سازمان جهانی صحت و مرکز کنترول و پیشگیری امراض در امریکا "توصیه نکرده که ما سفر افراد از این کشورها را متوقف سازیم".

خانم ساکی گفت ضروری است تا جامعه جهانی به منظور کمک به کشورهای آسیب دیده در رسیدگی و جلوگیری از این بحران صحی دخیل باشد.

مارک کرک اورین، رئیس مرکز مطالعات مهاجرت گروهی که منتقد سیاست های مهاجرتی امریکا است، می گوید به افرادی که از کشور های ایبولازده می آیند نباید ویزه داده شود.

آقای اورین می گوید که نباید به توماس دانکن، شهروند لایبریا که در حال حاضر به خاطر مبتلا بودن به مرض ایبولا در امریکا تحت معالجه میباشد ویزا داده می شد.

رئیس مرکز مطالعات مهاجرت گروهی این را هم می گوید که مسافرت از کشور های ایبولازدۀ افریقایی باید موقتاً محدود شود.

آقای اورین گفت "نمی دانم حتا این موضوع چرا مورد بحث قرار می گیرد. این موضوع باید اولین کاری می بود که حکومت انجام میداد."

اما سخن گوی وزارت خارجه امریکا می گوید ایالات متحده توجه خود را روی اقدامات دیگری در راستای توقف شیوع این بیماری ساری، معطوف ساخته است.

خانم ساکی گفت بعضی از شهروندان سه کشور ایبولازده "حال و یا به زودی برای فراگیری شیوه های مراقبت از مریضان ایبولا به امریکا مسافرت خواهند کرد" و واضح است که خارجی های دیگر هم به آن کشور ها خواهند رفت.

ساکی می گوید این مسافرت ها برای افرادیکه به این تعلیمات و به تجهیزات طبی نیاز دارد، ضروری می باشد.

بیماری ایبولا تا کنون جان بیش از ۳۵۰۰ نفر را در کشور های ایبولازدۀ افریقای غربی گرفته است.

گزارش: پام داکنز، خبرنگار صدای امریکا

ترجمه: ژیلا سمیعی، واشنگتن

XS
SM
MD
LG