لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ هوایی نیروهای امریکایی بر طالبان در قندهار


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

نیروهای امریکایی از یک حملۀ هوایی بر مواضع گروه طالبان در ولسوالی ژری ولایت قندهار خبر داده اند.

سونی لگیت، سخنگوی این نیروها روز جمعه ۱۱ دسمبر (۲۱ قوس) در صفحۀ تویترش نگاشته است که این حملۀ هوایی روز پنجشنبه دهم دسمبر در دفاع از نیروهای امنیتی افغان انجام شده است.

طالبان گفته اند که در این حمله‌ هوایی نیروهای امریکایی دست‌کم ۱۰ غیر نظامی جان باخته اند.

اما سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان وارد شدن تلفات به غیرنظامیان در این حمله را رد کرده است.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که این حمله تخطی از توافقنامه دوحه است، اما آقای لگیت گفته است که این حمله با توافقنامه امریکا-طالبان ساز گار است.

این در حالیست که نیروهای امریکایی در گذشته نیز به نیروهای افغان تحت حملات طالبان در ولایات میدان وردک و هلمند حمایت هوایی فراهم کرده بودند.

پیش از این، جنرال سکات میلر، قوماندان نیروهای حمایت قاطع به رهبری ایالات متحده در افغانستان به گروه طالبان هشدار داده بود که در صورت عدم کاهش خشونت‌ها در انتظار پاسخ باشند.

نیروهای امریکایی در افغانستان گفته اند هر زمانی که نیروهای افغان تحت حملات طالبان قرار گیرند، حملات مشابه انجام خواهد شد.

حملات طالبان در افغانستان در حالی افزایش یافته است که گفتگو های صلح در دوحه پایتخت قطر جریان دارد و جامعۀ جهانی، به شمول ایالات متحده، ناتو، اتحادیه اروپا و ملل متحد افزایش خشونت‌ها را در افغانستان غیرقابل پذیرش خوانده و از حکومت افغانستان و گروه طالبان به کرات خواسته اند تا هر چه زودتر‌ آتش‌بس کنند.​

XS
SM
MD
LG