لینک های دسترسی

Breaking News

نام پسر رهبر حزب الله لبنان درج فهرست دهشت افگنان جهانی شد


حکومت ایالات متحده، جواد نصرالله، پسر رهبر حزب الله و لوای المجاهدین را که یک گروۀ مرتبط به حزب الله لبنان است، رسماً شامل فهرست دهشت افگنان جهانی ساخت و بر آنان تعزیرات وضع کرده است.

هدف از این کار ایالات متحده ادامۀ روند تعزیرات علیه ایران خوانده شده و حکومت ایالات متحده بار دیگر تهران را به حمایت از حزب الله و گروه های تروریستی دیگر در منطقه متهم میکند ولی ایران مکررا این اتهامات را رد کرده است

حکومت ایالات متحده در حالی افراد کلیدی مرتبط به گروۀ حزب الله را به عنوان دهشت افگنان بین المللی معرفی کرده که در نتیجۀ زد و خورد های اخیر میان اسرائیلی ها و فلسطینیان در باریکۀ غزه، حداقل یک اسرائیلی و هفت فلسطینی کشته و چندین ساختمان مرتبط به گروۀ حماس در نتیجۀ بمباردمان نیروهای اسرائیلی، از بین برده شد.

ایالات متحدۀ امریکا، ایران را به تامین سلاح، آموزش و تمویل شورشیان در منطقه متهم کرده است.

نتن سیلز، هماهنگ کنندۀ مبارزه با تروریزم در وزارت خارجۀ امریکا، گفت "اجازه دهید تا بعضی از ارقام را ارایه کنم: ایران سالانه ٧٠٠ میلیون دالر را بر حزب الله در لبنان مصرف میکند. همچنان ١٠٠ میلیون دالر را برای چندین گروه تروریستی فلسطین به شمول حماس پرداخت می کند. رقم مجموعی را که ایران با گروه های دیگر تامین می کند سالانه نزدیک به یک میلیارد دالر میرسد."

مقامات امریکایی میگویند که با حمایت ایران، حزب الله توانسته است تا یک انبار قوی سلاح را ایجاد کند و نفوذ بی ثبات کننده در سراسر شرق میانه داشته باشد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده، پنج میلیون دالر را بخاطر ارایۀ معلومات در مورد یک رهبر گروۀ حماس و دو رهبر حزب الله جایزه تعیین کرده است.

مایکل ایوانوف، معین وزارت خارجۀ ایالات متحده گفت "صالح العاروری، معاون بخش سیاسی حماس و یکی از بنیانگذاران شاخۀ نظامی این گروه است. در حال حاضر عاروری آزادانه در لبنان زندگی میکند که بر اساس گزارش ها با سپاه پاسداران ایران کار می کند."

ایوانوف افزود "عاروری برای حماس پول جمع آوری کرده و عملیات های آن گروه را در کرانۀ غربی رهبری کرده و در چندین حملۀ تروریستی، گروگان گیری و اختطاف دست داشته است."

همچنان دو تن از افراد مرتبط به حزب الله که بر آنان نیز انعام تعین شده است، یکی آن خلیل یوسف حرب و دیگر آن هیثم علی طباطبائی نام دارد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده همچنان جواد نصرالله، پسر حسن نصرالله، رهبر حزب الله و لوای المجاهدین را در فهرست تروریست های بین المللی درج کرده است.

به گفتۀ وزارت خارجۀ امریکا، گروۀ تروریستی حزب الله از سال ٢٠٠٥ بدینسو در قلمرو فلسطینیان فعالیت داشته است.

در عین حال، وزارت خزائن ایالات متحده نیز چهار تن مرتبط به حزب الله را بخاطر فعالیت هایشان در عراق، دهشت افگنان جهانی عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG