لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: امریکا و فرانسه در مبارزۀ ضد دهشت افگنی متحداند


اوباما: ایالات متحده و فرانسه در کشاندن دهشت افگنان به عدالت متحد اند
اوباما: ایالات متحده و فرانسه در کشاندن دهشت افگنان به عدالت متحد اند

رئیس جمهور بارک اوباما می گوید که ایالات متحده و فرانسه در کشاندن دهشت افگنان به عدالت متحد اند.

آقای اوباما این سخنان را امروز پس از دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در قصر سفید بیان داشت. رئیس جمهور ایالات متحده همچنان افزود که "ما دیگر تحمل گروۀ دولت اسلامی را نداریم، باید از بین برده شود و ما باید این کار را یکجا با هم انجام دهیم."

پس از وقوع حملات در شهر پاریس، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در تلاش ایجاد یک ایتلاف وسیعتر بین المللی برای مبارزه با گروه دولت اسلامی یا داعش در سوریه و عراق می باشد.

آقای اولاند در سلسلۀ همین تلاش هایش امروز با بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده دیدار نمود.

قبل از این رئیس جمهور فرانسه دیروز در پاریس با دیوید کامرون صدراعظم بریتانیه ملاقات نمود و قرار است که در طول این هفته با رهبران روسیه، چین، جرمنی و ایتالیا نیز ملاقات کند.

در دیدار دیروز صدراعظم بریتانیه وعده سپرد تا پیشنهاد اشتراک در مبارزه علیۀ گروه داعش را غرض تصویب به پارلمان آن کشور بفرستد.

آقای کامرون همچنان بیان داشت که نیروهای هوایی فرانسه می توانند برای انجام حملات هوایی، از یک پایگاهی نظامی آن کشور در قبرس استفاده کنند.

در دیدار امروز رؤسای جمهور ایالات متحده و فرانسه در چارچوب ایتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در مبارزه علیۀ گروه داعش، روی همکاری های بیشتر صحبت کردند.

مقامات قصرسفید قبلاً از گسترش حملات هوایی فرانسه بر مواضع گروه داعش در سوریه استقبال نموده و بیان داشته بودند که ایالات متحده به این باور است که در صورت همکاری های بیشتر کشورها، کارهای زیاد صورت گرفته می تواند.

پس از تشدید حملات بر گروه داعش، حکومت فرانسه دیروز بیان داشت که برای نخستین بار مواضع گروه داعش را در شهرهای رمادی و موصل عراق نیز مورد هدف قرار داده است.

پییر دو ویلیه لوی درستیز اردوی فرانسه گفته است که هدف این حملات تضعیف و در نهایت از بین بردن دایمی گروه داعش می باشد.

XS
SM
MD
LG