لینک های دسترسی

Breaking News

مجلس نمایندگان امریکا مانع فروش تسلیحات نظامی به عربستان شد


مجلس نمایندگان ایالات متحده دیروز ۱۷ جولای (۲۶سرطان) به ممانعت از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی رای داد. ارزش این قرا داد ۸.۱ میلیارد دالر است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده گفته است که این تصمیم را ویتو خواهد کرد.

ادارۀ آقای ترمپ در ماه می تلاش کرد تا زیر عنوان حالت اضطرار برای جلوگیری از تهدیدات ایران، این قرارداد را بدون مرور و تصویب کانگرس عملی کند.

رییس جمهور ایالات متحده می‌خواهد ۲۲ قرارداد حفظ و مراقبت طیاره ها، مهمات راکت های رهبری شده و سایر تسلیحات و تجهیزات را به عربستان سعودی، امارات متحدۀ عرب و اردن به فروش برساند.

قانونگذاران امریکایی در مورد سابقۀ حقوق بشرعربستان سعودی، نقش این کشور در جنگ یمن و کشته شدن مرموزانۀ یک خبرنگار - جمال خاشقجی – خشمگین اند.

الیوت انگل، رییس کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: "زمانی که می بینیم در یمن چه می‌گذرد، برای ایالات متحده بسیار مهم است تا در این راستا اقدام کند."

اما مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده پیش از این گفته بود که ادارۀ رییس جمهور به یک مورد اضطراری که توسط ایران، رقیب سر سخت عربستان به میان آمده، پاسخ می‌داد.

سیاستمداران دموکرات‌ امریکا استدلال می‌کنند که تهدیدهای شورشیان حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند واقعی است، اما به گفتۀ آنان نمی‌شود از خشونت و کشتار غیرنظامیان در یمن چشم پوشی کرد.

XS
SM
MD
LG