لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید تلاش های امریکا برای توقف عملیات ترکیه در سوریه


در پی تلاش های رییس جمهور ایالات متحده برای توقف عملیات نیروهای ترکیه در سوریه، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دونالد ترمپ، امروز ۱۵ اکتوبر (۲۴ میزان) به انقره سفر کرد.

قرار است آقای اوبراین با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجۀ ترکیه دیدار کرده و مقامات آن کشور را به توقف عملیات در شمال سوری ترغیب کند.

هم‌چنین قرار است مایک پنس، معاون رییس جمهور ایالات متحده فردا با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در انقره دیدار کند.

واشنگتن می‌گوید که با وجود تلاش ها برای جلوگیری از این عملیات، انقره برای سرکوب ملیشه های سوری به عملیات نظامی خود ادامه داده و تاکید دارد که هیچ گونه آتش بسی در کار نخواهد بود.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه امروز گفت که عملیات "بهار صلح" زمانی پایان خواهد یافت که تا حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری شهر منبج با مرز عراق تصفیه شود.

او افزود: "برای حل فوری معضل در سوریه، ما به تمامی تروریستان پیشنهاد می‌کنیم تا تسلیحات و تجهیزات شان را ترک کرده، دام های شان را تخریب نموده و امشب از ساحه مصوون بیرون شوند."

او گفت که در این صورت، عملیات نظامی ترکیه که تنها تروریستان را هدف قرار می‌دهد، خود به خود پایان خواهد یافت.

با آن هم، آقای پنس گفته است که رییس جمهور اردوغان در یک صحبت تیلیفونی به رییس جمهور ترمپ تعهد کرده است که به کوبانی حمله نخواهد کرد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده دو روز پیش در یک فرمان اجرایی، بر وزارت دفاع و وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه تعزیرات وضع کرده است.

بر اساس این فرمان، تعزیرات همچنان بر وزیر دفاع، وزیر داخله و وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه وضع شده است.

XS
SM
MD
LG