لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان ملل: احتمال دارد ترکیه به ارتکاب جرایم جنگی متهم شود


سازمان ملل متحد می‌گوید احتمال این وجود دارد که ترکیه به دلیل عملکرد نیروهای مورد حمایت اش در سوریه، به ارتکاب جرایم جنگی متهم شود.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه (۱۵ اکتوبر – ۲۳ میزان) گفت که از زمان آغاز حملات نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه در حدود یک هفتۀ گذشته، تلفات غیرنظامیان را به شکل روزمره مستندسازی کرده است.

این تلفات، براساس گزارش سازمان ملل متحد، در نتیجه حملات هوایی و زمینی بوجود آمده است.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت که نوارهای ویدیویی در اختیار شان قرار گرفته که نشان می‌دهد نیروهای مورد حمایت ترکیه، سه اسیر کردی را به تاریخ ۱۲ اکتوبر در مسیر یک شاهراه به قتل می‌رسانند.

او گفت که براساس گزارش‌های موجود، یک سیاستمدار کردی نیز در عین روز و محل، از سوی همین نیروها به قتل رسیده است.

سازمان ملل متحد از ترکیه تقاضا کرده که تحقیقات "بی‌طرف، شفاف و مستقل" را برای شناسایی و پیگرد قانونی عاملان این کشتارها آغاز کند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، حداقل چهار نفر دیگر، به شمول دو خبرنگار، زمانی کشته شدند که یک حملۀ هوایی ترکیه کاروان حامل آن‌ها را در شهرک راس العین هدف قرار داد.

این سازمان هم‌چنین گفته که گزارش‌هایی از حملات زمینی و هوایی به پنچ مرکز صحی از سوی نیروهای ترکیه و جنگجویان مورد حمایت شان دریافت کرده است. این حملات، به گفته سازمان ملل متحد، نهادها و زیربنا های غیرنظامی، از جمله خطوط انرژی برق و خدمات آب‌رسانی را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد گفته است که مقامات ترکیه نیز از کشته شدن ۱۸ غیرنظامی در ترکیه در اثر پرتاب راکت از سوی جنگجویان کرد گزارش داده اند.

XS
SM
MD
LG