لینک های دسترسی

Breaking News

کری: اجازه نمیدهد وضع موجود در لیبیا ادامه یابد


قدرت های جهان برحمایت از طرح سازمان ملل متحد برای ایجاد یک حکومت متحد در لیبیا تاکید ورزیدند.

قدرت های جهان، دیدار و مذاکرات شان را با نمایندگان دو جناح رقیب لیبیا، با تاکید بر حمایت از طرح سازمان ملل متحد برای ایجاد یک حکومت متحد در آن کشور، پایان بخشیدند. این طرح سازمان ملل به هدف نجات لیبیا از بی ثباتی سیاسی کنونی و جلوگیری از استیلای آن کشور به دست تندروان میباشد.

جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا به روز یکشنبه در نشست روم، ازرهبران جناح های سیاسی رقیب در لیبیا خواستار آن شد که طرح وحدت ملی به میانجیگری سازمان ملل متحد را بپذیرند.

آقای کری گفت که اجازه نمیدهند تا وضع موجود در لیبیا ادامه یابد، زیرا این وضعیت، برای بقای لیبیا و برای مردم لیبیا خطرناک است، و در حال حاضر به دلیل حضور و افزایش داعش که در آن جا باهدفمندی جاگزین میشوند، برای همه خطرناک است.

پاولو جنیتولی ، وزیر خارجه ایتالیا ابراز داشت:کشورهایی مانند ایتالیا، ایالات متحده، جامعه بین المللی، قادر به مبارزه و شکست دادن تروریزم می باشد اما دستور العمل در میان مدت اینست که یک لیبیای پایدار و واحد عرض وجود نماید.

جان کری در کنار وزیر امور خارجه پائولو جنتیلونی ، همتای ایتالیایی اش و مارتین کوبلر ، فرستاده ویژه سازمان ملل برای لیبیا، جلسه ای دایر کرد که در آن نمایندگان ۱۷ کشور، اتحادیه اروپا، اتحادیه افریقا، اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد حضور داشتند و در ختم آن اعلامیه ای انتشار یافت و وزیر خارجه ایالات متحده ابراز نمود این درین اعلامیه ازهمه جوانب در تمام نقاط لیبیا خواسته شده تا آتش بس فوری و جامع را قبول نمایند.

برای مدت بیش از یک سال، یک دولت شناخته شده بین المللی در شرق لیبیا عمل کرده است، در حالی که طرابلس ، پایتخت آنکشور توسط یک گروه شورشی نظامی با حمایت تندروان اسلامی کنترول می شود.

مارتین کوبلر، نمایندۀ ویژه سازمان ملل برای لیبیا گفت که امیدوار است یک گروه بزرگی گرد هم آیند ، زیرا نشست بزرگ و حیاتی در شهر صخیرات برای بحث روی لیبیا، مهم است و بخاطری که این توافق، به مشروعیت نیاز دارد.

گزارش ماه نوامبر ازسوی یک گروه نظارت سازمان ملل متحد نشان میدهد که داعش ، این سازمان تروریستی دو هزار الی سه هزار جنگجودر لیبیا دارد و نیمی از آن ها در شهر ساحلی سرت و تحت کنترول گروه دولت اسلامی می باشند.

XS
SM
MD
LG