لینک های دسترسی

Breaking News

اشیای عجیب فرازمینی یا تکنالوژی پیشرفتهٔ زمینی؟


مقامات استخباراتی ایالات متحده می‌گویند که هیچ دلیلی بر وجود اشیای فرازمینی از بررسی ویدیو های ضبط شده توسط پیلوت‌های نظامی امریکایی بدست نیامده است.

دو مقام استخباراتی آگاه از موضوع که نخواستند نامشان فاش شود به نیویارک تایمز گفته اند که اشیایی را که پیلوت‌ها دیده اند می‌تواند فناوری‌های جدید کشورهای دیگر باشد. اما یکی از این مقام‌ها احتمال ارتباط آن‌ها با برنامه‌های سری ایالات متحده را رد کرد.

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا سال گذشته سه ویدیویی را نشر کرد که نشان می‌دهد پیلوت‌های امریکایی با اشیای ناشناخته و عجیب در فضا روبرو می‌شوند. بر اساس معلومات وزارت دفاع امریکا، یکی از این ویدیوها در نومبر سال ۲۰۰۴ و دو ویدیوی دیگر در ماه جنوری ۲۰۱۵ ثبت شده است.

کانگرس ایالات متحده در ماه دسمبر سال گذشته از رییس اسخبارات ملی و وزارت دفاع این کشور خواست تا گزارشی از تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در مورد اشیای ناشناخته شدۀ فضایی را تا ماه جون به کانگرس و مردم امریکا ارایه کند.

وزارت دفاع ایالات متحده که ۷۰ سال پیش تحقیقات را در مورد اشیای ناشناخته شدۀ فضایی آغاز کرده، سال گذشته یک گروه کاری را برای تجزیه و تحلیل این موضوع تاسیس کرد.

سو گاف، سخنگوی پنتاگون امروز جمعه چهارم جون (۱۴ جوزا)‌ بدون اظهار نظر در مورد گزارش استخباراتی گفت که گروه ویژه کاری پنتاگون "به طور فعال با دفتر رییس استخبارات ملی در مورد این گزارش کار می‌کند و دفتر رییس استخبارات ملی گزارش نهایی را به کانگرس ارایه خواهد کرد".

دولت ایالات متحده اشیای ناشناخته شده فضایی را که بالای پایگاه‌های نظامی و دیگر مکان‌های مهم این کشور پرواز می‌کنند به عنوان یک خطر باالقوه امنیت ملی و یا هم فناوری کشورهای مانند روسیه و چین که امریکا از آن اطلاع ندارد، می‌پندارد و آنرا بسیار جدی می‌گیرد.

وزارت دفاع ایالات متحده نیز به این اشیا منحیث یک خطر امنیتی می‌نگرد به ویژه بخاطریکه همه این رویداد‌ها توسط پیلوت‌های طیاره های جنگی و در زمان عملیات‌های نظامی دیده و ضبط شده است.

پاسخ اینکه آیا چنین اشیا تهدیدی را برای بشریت ایجاد می‌کنند در گزارش پنتاگون مطرح خواهد شد، اما برخی ناظران امیدوارند که گزارش وزارت دفاع امریکا فراتر از آن باشد.

گزارش فعلی نتیجه قاطع نداشته و اگر گزارش بعدی نیز همین گونه باشد، عدم نتیجه گیری قاطع گزارش احتمالاً مردمی را که از دیر زمانی مجذوب و منتظر خبری از فرازمینی ها و احتمال رسیدن آنان به بشریت بودند، ناامید خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG