لینک های دسترسی

Breaking News

اشیای ناشناخته شدۀ فضایی؛ پنتاگون به کانگرس امریکا گزارش می‌دهد


کانگرس ایالات متحده از وزارت دفاع این کشور خواسته است تا گزارشی از تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در مورد اشیای ناشناخته شدۀ فضایی را تا ماه جون به کانگرس و مردم امریکا ارایه کند.

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا سال گذشته سه ویدیویی را نشر کرد که نشان می‌دهد پیلوت‌های امریکایی با اشیای ناشناخته و عجیب در فضا روبرو می‌شوند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع امریکا، یکی از این ویدیوها در نومبر ۲۰۰۴ و دو ویدیوی دیگر در جنوری ۲۰۱۵ ثبت شده است. این در حالی است که وزارت دفاع امریکا ۷۰ سال پیش تحقیقات را در مورد اشیای ناشناخته شدۀ فضایی آغاز کرده است.

در یکی از این ویدیوها صدایی که به گمان قوی متعلق به پیلوت است از موجودیت یک شی در فضا صحبت کرده که با سرعت بالا و به گونۀ حیرت انگیزی پرواز می‌کند و با شگفت‌زدگی می‌گوید: "به آن چیز نگاه کنید! چرخ می‌زند ".

این ویدیو توسط یک گروه کاری سری پنتاگون که در سال ۲۰۰۷ برای تجزیه و تحلیل تماس با اشیای ناشناخته شده فضایی تاسیس شده بود، نشر شده است. نشر این ویدیوها در واشنگتن نگرانی‌ها و سوالاتی را حتا در بین مقامات بلند رتبه دولت ایجاد کرد.

بارک اوباما، رییس جمهور پیشین ایالات در این مورد گفت: "تصاویر و ویدیوهای از اشیا در آسمان وجود دارد که ما دقیقاً نمی‌دانیم آنها چه استند. ما نمی توانیم نحوه حرکت آنها و مسیرشان را توضیح دهیم. "

مارکو روبیو، رهبر جمهوری خواهان در کمیته استخبارات سنا و یکی از حامیان گروه کاری پنتاگون می‌گوید:"چیزهایی وجود دارد که بر فراز تاسیسات امنیت ملی ما پرواز می‌کنند و ما نمی‌دانیم آنها چه کسانی استند، ما نمی دانیم چه چیزی است، از ما نیست و ما باید بدانیم " .

یکی از برجسته ترین رویداد در سواحل کالیفورنیا رخ داد. رادار یکی از کشتی‌های طیاره بردار چندین شی را که به گونۀ غیر معمول در فضا حرکت می‌کردند تشخیص کرده و دو طیارۀ اف ۱۸ را برای تحقیق فرستاد.

پیلوت‌های هردوطیاره و عملۀ پروازی برخورد پنج دقیقه‌ای را با یک شی استوانه‌ای شکل توصیف کردند و یکی از پیلوت‌ها گفت که حرکات آن مطابق قوانین فزیک نبود. سپس این شی فضایی به گونۀ ناگهانی غایب شد و دوباره حدود ۱۰۰ کیلومتر دورتر در رادار ظاهر شد.

پاسخ اینکه آیا چنین اشیایی تهدیدی را برای بشریت ایجاد می‌کنند در گزارش پنتاگون مطرح خواهد شد، اما برخی ناظران امیدوارند که گزارش وزارت دفاع امریکا فراتر از آن باشد.

وزارت دفاع ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ تصدیق کرد که برنامۀ چندین میلیون دالری تحقیقاتی اشیای ناشناخته شدۀ خارجی (UFO) را در سال ۲۰۱۲ پایان بخشیده است.

مقام‌های وزارت دفاع امریکا گفته اند که هنوز این اشیای پرنده مرموز شناسایی نشده اند، اما به گفتۀ آنان از سال‌ ۲۰۱۵ به اینسو، فعالیت آنها کمرنگ شده است.

XS
SM
MD
LG