لینک های دسترسی

Breaking News

حملات امریکا در سومالیا سبب کشته شدن ۳۰ تندرو الشباب شد


جنگجویان الشباب در سومالیا
جنگجویان الشباب در سومالیا

فرماندهی ایالات متحده در افریقا روز شنبه ۲۱ جنوری ( اول دلو) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک عملیات نظامی نیروهای امریکایی حدود ۳۰ تندرو گروه الشباب در نزدیکی شهر گلکاد در مرکز سومالیا کشته شدند.

براساس بیانیه، این عملیات که روز جمعه در حدود ۲۶۰ کیلومتری شمال موگادیشو، پایتخت این کشور، جاییکه نیروهای ملی سومالیا توسط بیش از ۱۰۰ جنگجوی الشباب مورد حمله قرار گرفته بودند، انجام شد.

فرماندهی ایالات متحده در افریقا گفته است که در این عملیات هیچ غیرنظامی زخمی یا کشته نشده است.

حکومت سومالیا گفته است که جنگجویان الشباب روز جمعه به یک پایگاه نظامیان سومالی در گلکاد یورش بردند و کم از کم هفت سرباز را کشتند.

وزارت اطلاعات سومالیا در بیانیه‌ای گفته است که نظامیان این کشور نیز بیش از ۱۰۰ جنگجوی این گروه را کشته و پنچ موتر آنان را تخریب کرده اند.

تندروان گروه الشباب که وابسته به شبکهٔ القاعده اند، همواره حملات مسلحانه را در سومالیا و برخی کشور‌های دیگر سازماندهی می‌کنند.

الشباب از سال ۲۰۰۶ میلادی به این سو با حکومت سومالیا و نیروهای حافظ صلح اتحادیه افریقا درگیر جنگ است و در مناطق تحت کنترول خود قوانین سختگیرانه اسلامی را تطبیق می‌کند.

پیش از این، مقام‌های امنیتی سومالیایی گفته بودند که ایالات متحده یگانه کشوری نیست که حمایت هوایی را برای نیروهای آن کشور فراهم می‌کند.

مقام‌های امنیتی که به خاطر حساسیت موضوع نخواستند نام‌های شان در گزارش ذکر شود، به صدای امریکا گفتند که طیاره‌های بی سرنشین ترکیه نیز در اواخر ماه نومبر سال ۲۰۲۲ در عملیات ضد تندروان الشباب در سومالیا سهم گرفتند. اما مقام‌های ترکیه سهمگیری در عملیات برضد تندروان الشباب را تایید یا رد نکرده اند.

XS
SM
MD
LG