لینک های دسترسی

Breaking News

نصب سیستم دفاع میزایل امریکا و هشدار تلافی روسیه


مسکو با موجودیت سیستم دفاع میزایل در نزدیکی سرحداتش شدیدا مخالفت کرده و به نظر آگاهان روسیه این اقدام را تلافی خواهد کرد. تاسیسات دفاع میزایل امریکا و ناتو در یک پایگاه هوایی سابق در جوار قریه دیوسیلو در ١٨٠ کیلومتری بخارست مرکز رومانیا واقع است.

در مراسم افتتاح این ساحه به روز
دوشنبه جیمز میلر معاون سیاسی وزارت دفاع ایالات متحده و تراین باسیسکو رئیس جمهور رومانیا حضور داشتند. اقای میلر طی سخنرانی در این مراسم گفت"هنگامیکه مرحله دوم این پلان در چارچوب زمانی سال ٢٠١٥ تکمیل شود اروپا، نیروهای امریکایی و رومانیا مصونتر خواهد شد. متحدین ناتو نیز قویتر خواهند شد."

برنامه دفاعی امریکا و نگرانی روسیه

پلان دفاعی ایالات متحده برای اروپا شامل پایگاهای نظامی در جمهوری چک و پولند و نصب رادار های سیستم دفاع میزایل در ترکیه است. مقامات امریکایی و ناتو گفته اند که سیستم مشخصاً به منظور حفاظت از اروپا در برابر حملات احتمالی ایران یا کوریای شمالی در نظر گرفته شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از چندین سال به اینسو شدیداً مخالف این پلان است، و میگوید این کار قابلیت های دفاعی روسیه را ضعیف میسازد. وی میگوید که دلیلی برای نصب سیستم دفاع میزایل در اروپا وجود ندارد. کارشناسان نظامی روسیه را عقیده بر این است که این سیستم قلمرو روسیه را تا کوه های اورال تحت پوشش قرار میدهد.

برنامه های دفاعی ناتو به منظور کاهش نگرانی های روسیه تا کنون چندین بار تغییر داده شده است، اما ایالات متحده خواسته های مسکو را برای تضمین حقوقی رد کرده و گفته است که تجهیزات دفاع ایالات متحده در اروپا نیروهای دافع هسته یی روسیه را هدف قرار نخواهد داد.

پیتر یلتسوف تحلیلگر روسی به صدای امریکا گفت اکثر مردم در روسیه فکر میکنند که سیستم دفاع میزایل ایالات متحده امریکا به طور مشخص علیه کشور انها طرح گردیده است. مقامات در مسکو گفته اند انها به نصب سیستم دفاع میزایل امریکا در جوار سرحد یا سواحل روسیه واکنش شدید نشان خواهند داد.

آقای یلتسوف میگوید پرخاش لفظی احتمالاً به اقدامات نظامی و سیاسی منتهی شود
" انها ممکن حضور نظامی را در کالیننگراد که نزدیکترین منطقه به اروپاست افزایش دهند. آنها ضمناً تلاش خواهند کرد که با کشور های امریکا جنوبی که روابط دوستانه با حکومت امریکا ندارند بعضی از مساعی مشترک نظامی را پیش ببرند. "

انکشاف سیستم دفاعی و ضد میزایل های بالستیک ایالات متحده امریکا و ناتو در چهار مرحله، که آخرین ان در سال ٢٠٢٠ تکمیل میگردد، برنامه ریزی گردیده است.

ویدیویی این گزارش را اینجا مشاهده نمایید:
نصب سیستم دفاع میزایل امریکا و هشدار تلافی روسیه
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:25 0:00
XS
SM
MD
LG