لینک های دسترسی

Breaking News

شماری از اماکن اسلامی در امریکا نگران امنیت شان اند


تصویر انجمن اسلامی شمال تکزاس
تصویر انجمن اسلامی شمال تکزاس

مساجد در سرتاسر ایالات متحده از واشنگتن دی سی در شرق این کشور گرفته تا حومۀ لاس انجلس در غرب تدابیر امنیتی شان را شدت بخشیده اند.

نگرانی فزایندۀ رهبران مسلمان امریکایی نشاندهندۀ آن است که مبادا مسلمانان امریکایی قربانی عصبانیت عامه در آن کشور شوند که پس از حملات دهشت افگنان گروه دولت اسلامی بر پاریس و حملۀ دو مسلمان افراطی در شهر سان برناردینوی ایالت کالیفورنیا بیشتر شده است.

فراخوان دانلد ترمپ نامزد امیدوار جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده امریکا نیز به گفتۀ رهبران مذهبی مسلمان، نگرانی را در مورد واکنش های ضد اسلامی بر مساجد و اماکن عمومی مسلمانان فزونی بخشیده است.

کم از کم گردانندگان دو مسجد، یکی در شهر فینکس اریزونا و دیگری در ایالت ویرجینیا، در مورد ارزیابی امنیت این دو مکان مذهبی با وزارت داخلۀ ایالات متحده به تماس شده و افزون بر آن محافظان بیشتری را برای تامین امنیت استخدام کرده اند.

پولیس در ایالت کالیفورنیا چند روز پیش یک مظنون ۲۳ ساله را به ظن آتش افروزی در یک مسجد در جنوب آن ایالت دستگیر کرد. رویداد یاد شده سبب خسارت به مسجد نشده است و اکنون مظنون این قضیه به اتهام ارتکاب جرم نفرت در بازداشت به سر می برد.

به دنبال رویداد سان برناردینو، محافظان یک مسجد در ساحۀ دالاس در ایالت ویرجینیا جاییکه جمعیت بزرگ مسلمانان در آن مسکن گزین اند، از ترس حملات انتقامجویانه بر آن مسجد از وظایف شان استعفا دادند.

محمد مجید امام این مسجد می گوید که اکنون محافظان بیشتر برای تامین امنیت این مکان استخدام شده اند. به همین سان مرکز اسلامی پلانو در ایالت تکزاس شمار محافظان امنیتی خود را بیشتر ساخته است.

پس از رویدادهای دهشت افگنی در فرانسه و رویداد مرگبار سان برناردینو در ایالات متحده تا کنون روشن نشده است که به چه تعداد حملات بر مسلمانان یا اماکن اسلامی در ایالات متحده صورت گرفته است.

ادارۀ تحقیقات فدرال تا پایان سال گزارش سال ۲۰۱۵ در مورد جرایم ناشی از نفرت مذهبی را نشر نخواهد کرد. در سال ۲۰۱۴ این اداره گزارش داد که ۱۱۴۰ نفر در ایالات متحده قربانی جرایم ناشی از نفرت مذهبی شده اند که حدود ۱۶ درصد این قربانیان مسلمانان بوده اند.

XS
SM
MD
LG