لینک های دسترسی

Breaking News

شماری از رهبران طالبان در مذاکرات صلح دخیل اند – نکلسن


نکلسن می گوید که حملات طالبان
نکلسن می گوید که حملات طالبان

قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان می گوید که شماری از "رهبران ارشد و متوسط" طالبان و همچنان برخی از جنگجویان آن گروه، در مذاکره با حکومت افغانستان دخیل اند.

جان نکلسن، روز چهارشنبه در یک ویدیوکنفرانس از کابل، در وزارت دفاع امریکا، بدون اینکه نامی از آن رهبران طالبان برده باشد به خبرنگاران گفت که در سطح رهبری طالبان افرادی وجود دارند که علاقمند ختم جنگ اند و در این گفتگو ها دخیل می باشند.

آقای نکلسن گفت " مذاکرات از جانب سازمان ها و حکومت های بین المللی و کشور های خارجی، رهبران افغان چه شامل در حکومت و چه بیرون حکومت در سطوح مختلف با آنعده افرادیکه با طالبان کار می کنند یا با برخی از رهبران طالبان، جریان دارد."

اظهارات این جنرال امریکایی در مورد دخیل بودن برخی از افراد ردۀ متوسط طالبان در حالی صورت می گیرد که گروه طالبان در مورد فرا خوان صلح حکومت افغانستان تا هنوز پاسخ رسمی نداده است.

به باور آقای نکلسن، یکی از دلایلی که طالبان تاهنوز پاسخ صریحی به فراخوان صلح حکومت افغانستان نداده اند، "موجودیت یک گفتگوی قوی در میان افراد گروه طالبان می باشد."

جان نکلسن، قوماندان نیرو های حمایت قاطع در افغانستان
جان نکلسن، قوماندان نیرو های حمایت قاطع در افغانستان

این جنرال امریکایی وضعیت کنونی افغانستان را با جنگ های چندین دهۀ کلمبیا مقایسه کرد که شورشیان فارک همزمان با ادامه خشونت ها در آن کشور، مذاکرات شان را نیز ادامه دادند.

آقای نکلسن تاکید ورزید که مثل خشونت های گذشته در کلمبیا، در پهلوی ادامۀ خشونت ها در افغانستان گفتگو های صلح نیز می تواند در آن کشور ادامه یابد.

آقای نکلسن افزود که "من {وضعیت کنونی در افغانستان را{ به نام صحبت و جنگ می نامم. خشونت و انکشاف می توانند در همزیستی باشند."

قوماندان نیرو های حمایت قاطع تاکید کرد که طالبان توانمندی خود را برای انجام حملات از دست داده و در شماری از حملات چند روز اخیر هوایی نیرو های ائتلاف در جنوب افغانستان، بیش از هفتاد تن از طالبان به شمول رهبران ردۀ متوسط آن گروه کشته شده اند.

اظهارات قوماندان نیروهای حمایت قاطع در افغانستان در مورد علاقمندی برخی از رهبران طالبان به صلح در حالی صورت می گیرد که دفتر سیاسی آن گروه در قطر تا هنوز باز است اما گفتگو های رسمی صلح میان دفتر قطر و کابل قطع می باشد.

XS
SM
MD
LG