لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان کاهش یافته است -جنرال نکلسن


جان نکلسن، قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان، روز چهار شنبه گفت که در شمار حملات "دشمن" در مقایسه با پنج سال گذشته، ۳۰ در صد کاهش آمده است.

جنرال نکلسن که از طریق ویدیو کنفرانس از کابل با خبرنگاران در پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده صحبت می کرد، گفت که در حملات شورشیان طالب ۱۰ تا ۱۲ در صد کاهش به میان آمده است.

این فرمانده امریکایی گفت که ستراتیژی نیروهای افغان و ناتو در درهم کوبیدن توانمندی های تهاجمی طالبان، موثر بوده است. نیروهای امریکایی گفته اند که در شماری از حملات هوایی بر مواضع طالبان در چند روز گذشته، حدود هفتاد جنگجوی طالب، به شمول شماری از رهبران ردهء اوسط این گروه، هلاک گردید.

به گفتۀ جنرال نکلسن، نیرو های امنیتی افغان ۸۰ در صد حملات طالبان را با شکست مواجه کردند و ۲۰ در صد حملات طالبان که برای تسخیر ولسوالی ها موفق بود، حد اکثر تا ۱۰ روز دوباره به تصرف قوای افغان آمده است.

این اظهارات جنرال نکلسن چند ساعت پس از آن بیان شد که هشت فرد مسلح با استفاده از یک موتر Humvee و یونفورم نظامی، بر ساختمان وزارت داخلۀ افغانستان حمله کردند.

آقای نکلسن با اشاره به کشته شدن مهاجمان گفت که واکنش سریع نیرو های امنیتی افغان در برابر مهاجمان نشان می دهد که آنان قادر اند تا حملات مشابه را که بیشتر توسط طالبان و شبکۀ حقانی صورت می گیرد، دفع کنند.

نظامیان امریکایی در حالی از کاهش حملات مسلحانه در افغانستان خبر می دهند که سازمان ملل گزارش داده است که آمار تلفات غیرنظامیان افغان در منازعات مسلحانه، همچنان بلند و فاجعه بار است.

XS
SM
MD
LG