لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات امریکایی: روسیه اطلاعات نادرست در مورد کروناویروس پخش می‌کند


چند مقام امریکایی گفته اندكه اداره‌های استخباراتی روسیه از وبسایت‌های انگلیسی زبان برای پخش اطلاعات نادرست در مورد همه گیری كروناویروس استفاده می‌كنند و به دنبال بهره برداری از بحرانی استند كه امریكا تلاش دارد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر آن‌را مهار كند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس بدون ذکر نام از قول چند مقام دولتی امریكا گزارش داده است که كه دو منسوب بلند رتبه ادارهٔ استخبارات نظامی روسیه موسوم به جی آر یو، به عنوان مسوو ل پخش اطلاعات نادرست در مورد کروناویروس برای دستیابی به مخاطبان امریکایی و غربی شناخته شده اند.

اگرچه مقامات امریکایی پیش از این نیز در مورد گسترش اطلاعاتی نا درست در مورد همه گیری کروناویروس هشدار داده بودند، اما اینبار یک گام جلو تررفته و مشخصاً یک ادارۀ استخباراتی روسیه را به این کار متهم کرده اند.

این اداره بنام انفوراس ( InfoRos) یاد شده که دارای یک سلسله وب سایت های مانند InfoRos.ru ، Infobrics.org و OneWorld.press می‌باشد که برای اشاعۀ اهداف ضد غربی و گسترش اطلاعات نادرست درمورد همه گیری استفاده می‌شود.

یکی از مقامات امریکایی گفته است که بین اواخر ماه می و اوایل ماه جولای، ۱۵۰ مقاله در این وب سایت‌ها در مورد مقابله با همه‌گیری کروناویروس به نشر رسیده است که هدف آن برجسته کردن عملکرد روسیه و بدنام کردن عملکرد امریکا در مبارزه با کروناویروس بوده است.

در میان عناوینی که مورد توجه مقامات امریکایی قرار گرفته است یکی هم "مساعدت‌های روسیه به امریکا جهت مبارزه با کووید۱۹ تنش‌ها را کاهش می‌دهد" است که در آن "مساعدت های فوری و ارزشمند روسیه به امریکا" برجسته شده است.

عنوان دیگر "بیجینگ متعقد است که کووید۱۹ یک سلاح بیولوژیکی است" می‌باشد که اظهارات چین را تقویت می‌کند.

پخش اطلاعات نادرست، یکی از نگرانی‌ها در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری امریکا است، زیرا مقامات امریکایی به دنبال جلوگیری از تکرار رویداد هایی اند که در انتخابات ۲۰۱۶ بوقوع پیوست.

در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا روسیه کمپاین‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کرد تا افکار عامۀ امریکا را به سود دونالد ترمپ بچرخاند.

در همین حال، رییس ادارهٔ ضد استخباراتی دولت امریكا در بیانیۀ نادری از احتمال توسل روسیه به شبکه‌های اجتماعی و انترنتی برای پیشبرد عین اهداف هشدار داده است.

مقامات پخش اطلاعات نادرست را بخشی از تلاش های مداوم روسیه برای تقویت کردن بیانات دروغین شان و ایجاد سردرگمی توصیف کرده اند.

گرچه مقامات امریکایی در باره ارتباط مستقیم این تلاش ها با انتخابات ماه نومبر چیزی نگفته اند، اما به نظر می‌رسد که بخشی از این تلاش‌ها بر علیه جو بایدن رقیب دموکرات ترمپ و ادعای نادرست فساد علیه چهره های سیاسی امریکا باشد.

XS
SM
MD
LG