لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: هرگز در مورد انعام روسیه به طالبان با پوتین حرف نزده‌ام


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که در مورد گزارش‌های استخباراتی امریکا مبنی بر پرداخت انعام از سوی روسیه به طالبان به خاطر کشتن نظامیان امریکایی در افغانستان، هرگز از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه سوال نکرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آقای ترمپ در مصاحبه با نشریۀ اکسیوس در مورد این گزارش‌های استخباراتی ابراز تردید کرد و گفت: "هرگز در این مورد با وی (پوتین) بحث نکرده ام".

روزنامۀ نیویارک تایمز اواخر ماه جون از قول مقام‌های استخبارات امریکا گزارش داد که معلومات در مورد انعام روسیه به طالبان به خاطر کشتن نظامیان امریکایی در اواخر فبروری به رییس جمهور دونالد ترمپ گزارش داده شده است.

رییس جمهور دونالد ترمپ در مصاحبه با اکسیوس گفت که در این مورد به وی گزارش داده نشده است.

آقای ترمپ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در تماس تلیفونی پنجشنبه گذشته با آقای پوتین، در این مورد با وی صحبت نکرده است، گفت: "آن تماس تلیفونی برای بحث در مورد مسایل دیگر بود، و صادقانه آن (انعام روسیه به طالبان) موضوعی است که به گفتۀ اکثر مردم خبر جعلی بوده است".

قانونگذاران دموکرات در کانگرس امریکا آقای ترمپ را متهم می‌کنند که گزارش استخباراتی در مورد کشتار سربازان امریکایی را به قدر کافی جدی نگرفته است.

اما قصر سفید استدلال کرده است که به دلیل اینکه گزارش انعام روسیه به طالبان به خاطر کشتن سربازان امریکایی تایید شده نبوده است، به رییس جمهور ترمپ گزارش داده نشده است.

XS
SM
MD
LG