لینک های دسترسی

Breaking News

تدابیر امنیتی برای محکمهٔ استیضاح ترمپ


نیروهای امنیتی و پولیس تدابیر شدید امنیتی را برای محکمهٔ استیضاح دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا در واشنگتن اتخاذ کرده اند.

مقامات امنیتی نگران اند که محکمهٔ استیضاح آقای ترمپ به تاریخ نهم فبروری در مجلس سنای کانگرس امریکا ممکن به عنوان نقطهٔ اشتعال برای افراط گرایان امریکایی که هنوز هم از نتیجهٔ انتخابات عصبانی اند، مبدل شود.

کریستوفر رادریگز، رییس امنیت داخلی و حالات اضطراری شهر واشنگتن روز پنجشنبه چهارم فبروری (۱۶ دلو) به قانونگذاران گفت: "ما باید حداقل در حال حاضر حضور امنیتی آشکاری در (واشنگتن) دی سی داشته باشیم."

نگرانی های امنیتی پس از آن در واشنگتن افزایش یافت که به تاریخ شش جنوری هزاران تن از حامیان آقای ترمپ در اعتراض به نتایج انتخابات بر مقر کانگرس یورش بردند و شماری از آنان داخل عمارت کانگرس شده و جلسۀ تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری را مختل کردند. در آن رویداد پنج نفر جان باختند.

در حالی که برخی از اقدامات امنیتی و موانع که برای مراسم تحلیف رییس جمهور در ماه گذشته برپا شده بود، دور شده است، اما بعضی موانع مانند سیم های خاردار اطراف کانگرس هنوز پا بر جا است.

ایوا ملکی، سخنگوی پولیس کانگرس روز سه شنبه در نامه‌ای به صدای امریکا گفت: "وضعیت امنیتی فعلی تقاضا می‌کند که ما با سطح بلند آمادگی برای محکمه استیضاح سنا و مقابله با ادامه تهدیدات علیه کانگرس کارکنیم."

اردوی ایالات متحده هفتهٔ گذشته اعلام کرد که از حدود ۲۷ هزار گارد ملی که برای تامین امنیت مراسم تحلیف به واشنگتن دی سی اعزام شده بودند، حل اقل ۷۰۰۰ آن تا اواسط مارچ در این شهر باقی خواهند ماند.

افزون برآن، شاروال واشنگتن دی سی درخواست کرده است که ۵۰۰ منسوب گارد ملی در حالت آماده باش باشند تا در صورت وقوع رویدادی به حیث نیروی واکنش سریع عمل کنند.

در همین حال نگرانی های وجود دارد که گویا برخی از کشورها به دنبال تحریک کردن معترضین و ایجاد مشکلات نیز استند.

XS
SM
MD
LG