لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس امریکا در پنج ماه ۳۸۵ شهروند را کشته است


سیاهپوستان امریکایی بیشتر از دیگران هدف قرار گرفته اند
سیاهپوستان امریکایی بیشتر از دیگران هدف قرار گرفته اند

پولیس ایالات متحده امریکا در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۵ در سرتاسر امریکا ۳۸۵ نفر را کشته است.

واشنگتن پست گزارش داده است که آمار دست داشتۀ آن رسانه در مورد گلوله باری مرگبار پولیس دو برابر ارقامی است که حکومت فدرال امریکا در یک دهۀ گذشته آن را شمارش کرده است.

براساس قوانین ایالات متحده، اداره های پولیس ایالت ها مکلف به گزارشدهی رویداد های مرگبار به حکومت فدرال امریکا نمی باشند.

روزنامۀ واشنگتن پست در حالی موارد کشته شدن مردم را در اثر گلوله باری پولیس پیگیری کرده است که هم اکنون در مورد کاربرد نیروی مهلک از سوی پولیس به ویژه بر اقلیت ها و امریکایی های افریقایی تبار، مناظرۀ داغ در امریکا جریان دارد.

ارقام عمومی نشان می دهد که نصف کشته شدگان در اثر گلوله باری پولیس سفید پوستان و نصف آن سایر اقلیت های ایالات متحده می باشند.

یافته های روزنامۀ واشنگتن پست نشان می دهد که دو سوم کشته شدگان غیرمسلح از سوی پولیس سیاهپوستان یا اسپانیایی زبان های امریکای لاتین بوده اند. همچنان یافته ها نشان می دهد که سیاهپوستان از نظر کل جمعیت، سه مرتبه بیشتر از سفید پوستان یا سایر اقلیت ها قربانی گلوله باری پولیس می شوند.

بر اساس یافته های واشنگتن پست، بیش از ۸۰ درصد کسانیکه در پنج ماه گذشته از سوی پولیس کشته شده اند با اشیای کشنده مسلح بوده اند و فقط ۴۹ نفر از جمع کشته شدگان غیرمسلح بوده اند.

گزارش حاکی است که پولیس زمانی حق استفاده از نیروی کشنده را دارد که زندگی خودش و دیگران در خطر باشد در غیر آن مستحق مجازات پنداشته می شود. اما در پیوند با قضیۀ کشته شدن ۳۸۵ نفر در سال روان، تنها در سه مورد پولیس مجرم پنداشته شده است.

XS
SM
MD
LG